Searching...
16:16 0

Ingat Saya Kesah - Jawapan Fazura Buat Peminat Tergamam

Ada Saya Kesah - Jawapan Fazura Buat Peminat Tergamam


Seorang follower instagram telah menyampai mesej kepada pelakon Fazura bahawa rakannya telah di block olehnya dan ingin Fazura kembali unblock rakannya itu.

Namun jawapan yang diberikan dari Fazura ternyata menusuk kalbu follower tersebut, memang sentap bro.

"Ingat Saya kesah" itulah jawapan dari Fazura dengan selambanya.

Ada la yang dibuatnya sampai kena block tu kan. Haha


20:49 0

(PANAS) Bekas Isteri Kedua Balas Kenyataan Salih Yaacob

(PANAS) Bekas Isteri Kedua Balas Kenyataan Salih Yaacob



Nampaknya isu perceraian Salih Yaacob dengan isteri keduanya iaitu Raha menjadi bahan bualan orang ramai apabila Salih mengumumkan kisah perceraian mereka di media.

Mereka berpisah pada tahun lalu dan kini Raha telahpun tamat tempoh edah dan telah bernikah dengan suami baru.

Salih sebelum ini menyatakan Raha telah berubah apabila menghadiri majlis reunion dengan rakan rakannya.

Kini Raha tampil membalas kembali kenyataan Salih Yaacob dan menceritakan kisah dari pihaknya. Raha memberitahu dia berpisah bukan disebabkan majlis reunion atau orang ketiga.

Malah apabila minta cerai, Salih Yaacob terus tidak balik rumah ataupun menghubungi Raha selama hampir dua bulan.

Ini komennya:

“Selepas saya luahkan hasrat untuk berpisah, dia terus mendiamkan diri selama dua bulan. Sepanjang tempoh itu juga, dia langsung tidak menghubungi saya untuk bertanyakan khabar.

“Malah saya juga tidak ada menerima apa-apa mesej atau WhatsApp daripadanya. Dia juga langsung tak balik ke rumah ketika itu.

“Sehinggalah saya betul-betul rasakan sudah tiba masanya dan minta untuk dilepaskan, maka kami berpisah secara rasmi pada 1 September tahun lepas,” 

“Majlis perjumpaan itu baru sahaja dalam dua bulan kebelakangan ini. Saya menyangkal dakwaan yang mengatakan punca penceraian ini mempunyai kaitan dengan ‘reunion’ mahupun kehadiran orang ketiga.

“Saya memang tidak pernah ada hubungan dengan mana mana lelaki lain sepanjang bergelar isterinya. Soal berkawan dengan lelaki yang kini menjadi suami baharu saya, ia berlaku selepas saya sah bercerai.

“Sepanjang saya masih isterinya yang sah memang tidak ada apa apa hubungan lain. Jadi tidak timbul isu orang ketiga,” 

Sumber: MalayMailOnline
10:33 0

Afiq Muiz Kini Jalin Hubungan Cinta Dengan Miera Leyana

Afiq Muiz Kini Jalin Hubungan Cinta Dengan Miera Leyana


Pelakon Afiq Muiz kini mendedahkan sedang bercinta dengan rakan artis Miera Leyana. Dia membuat pengakuan kerana tidak mahu menyorokkan hubungan cinta dengan pelakon itu.

Afiq Muiz mula intim dengan pelakon wanita itu ketika penggambaran drama episod Memori Cinta Suraya.

Ini komen Afiq:

Tak Mahu Dituduh Penipu

"Saya tidak mahu orang benci dan tuduh saya penipu kerana sorok-sorok tentang hubungan kami. Orang ramai pun selalu nampak kami keluar bersama sambil pegang tangan, macam mana nak sorok lagi.

"Kami bercinta sejak penggambaran drama bersiri Memori Cinta Suraya tahun lalu, kira-kira lapan bulan lalu,"

Miera Leyana Nafi

"Saya tidak kecil hati kalau dia ingin menafikan hubungan tersebut kerana saya tahu dia ada sebab tertentu untuk berbuat demikian.

"Dia perlu menjaga banyak hati dan keluarga. Maklumlah kami hanya bercinta sahaja tiada ikatan yang sah pun dan takut juga jika ianya putus di tengah jalan," ujarnya.

Belum Serius

"Kami masih muda dan belum fikir untuk bertunang atau berkahwin lagi. Bagi saya proses hubungan ini belum lagi sampai ke tahap tersebut.

"Saya pun belum jumpa keluarga dia dan mengenali dengan lebih rapat, Insya-Allah kalau ada jodoh adalah...,"



11:06 0

Respon Stacy Buat Akim Setelah Diumumkan Juara

Respon Stacy Buat Akim Setelah Diumumkan Juara


"Congratulation sayang" Itulah respon dari Stacy setelah tunangnya Akim memenangi Juara Lagu edisi ke 30.

Akim memberitahu Stacy agak terkejut mendengar pengumuman bahawa lagu "Potret" dari Akim & The Majistret sebagai juara AJL30.

Bagi Stacy, dia ingat juara lagu milik peserta lain seperti Elizabeth Tan atau peserta lain dan langsung tidak menyangka lagu Potret bakal menjadi juara.

"Congratulation Sayang" ucapan Stacy untuk Akim #AMKrew

"Congratulation Sayang" ucapan Stacy Angie untuk Akim Ahmad selepas lagu "Potret" Akim & The Majistret diumumkan Juara #AJL30. Haaaa Sweetnyaaaa!

Posted by HOT FM on Sunday, January 24, 2016
18:52 0

Respon Mengejutkan Dari Pereka Baju Fara Fauzana Dan Juga Dayang Nurfaizah

Respon Mengejutkan Dari Pereka Baju Fara Fauzana Dan Juga Dayang Nurfaizah


Semalam telah berlangsung AJL kali ke 30 yang amat meriah dan menghiburkan orang ramai.

Selain persembahan pada malam itu, pengacara Fara Fauzana telah mencuri perhatian apabila memakai baju ala ayam belanda.

Selain itu, pakaian Dayang nurfaizah pula di sama kan dengan batang penyapu malah ada yang menuduh gaunnya sama seperti ciptaan pereka luar.

Kedua-dua pakaian ini direka oleh Rizalman yang sememangnya amat popular.

Pereka fesyen ini telah memberi sedikit respon tentang hal ini.

Jom baca:



09:07 0

15 Koleksi Gambar Bakal Isteri Shaheizy Sam

15 Koleksi Gambar Bakal Isteri Shaheizy Sam



Pelakon popular Shaheizy Sam kini telahpun membuat sidang media untuk mengumumkan majlis perkahwinannya dengan pelakon baru, Syatilla Melvin.

Syatilla Melvin merupakan bekas peserta finalis program Dewi Remaja pada tahun 2010 dan kini berumur 24 tahun.

Syatilla Melvin ada berlakon di dalam beberapa drama seperti BFF, Ariana Rose dan Aku Isterinya dan kebanyakkannya sebagai pelakon pembantu.

Jom lihat wajah Syatilla Melvin:















09:41 0

7 Gambar Kereta Mewah Milik Dato Seri Vida

7 Gambar Kereta Mewah Dato Vida



Dato Vida kini sememangnya antara usahawan yang popular di Malaysia apatah lagi setelah kejayaan racnangan GegarVaganza baru-baru ini.

Dengan kehebatan produk Pamoga dan Qu Puteh, kini Dato Vida boleh dikatakan usahawan berstatus  jutawan yang amat berjaya.

Dato Vida juga memiliki kereta mewah yang amat hebat. Sebuah Lamborghini.

Jom lihat kereta miliknya:







20:53 0

Live Streaming Gegar Vaganza Final

Live Streaming Gegar Vaganza Final


Jom saksikan final gegarVaganza final yang menyaksikan 6 peserta bersaing untuk menjadi juara GegarVaganza musim kedua.

6 peserta tersebut ialah Haiza, Siti Nordiana, Nassier Wahab, Ezad Lazim, Farahdhiya dan Acong.

Jom saksikan final.

FINAL (KLIK SINI)
FINAL (KLIK SINI)
FINAL (KLIK SINI)
FINAL (KLIK SINI)



20:28 0

Azian Mazwan Sindir Farahdhiya?

Azian Mazwan Sindir Farahdhiya?


Pentas separuh akhir Gegar Vaganza (GV) musim kedua pada Ahad lalu menyaksikan penyanyi Azian Mazwan Sapuwan,40 tahun telah tersingkir dan gagal ke final.

Selepas tamat semi final, Azian ada memuat naik gambar di Instagram dengan ucapan penghargaan buat peminat yang telah banyak menyokongnya.

Dalam caption gambar tersebut juga, Azian ada memberitahu dia puas hati menyanyikan lagu Sedalam Mana Cintamu (nyanyian asal Safura) yang mengikut tema ‘Karok Tarik’.

“Alhamdulillah dapat nyanyikan lagu Karok Tarikkk ‘Sedalam Mana Cintamu’… Bukan karok mendatar ye!!” Tulis Azian.


Bagaimanapun kenyataan itu menjadi perbualan hangat peminat di media sosial dan juga laman gosip kerana ia seperti satu sindiran kepada penyanyi lain yang tidak menyampaikan persembahan mengikut tema pada malam tersebut.

Nama Farahdhiya menjadi sebutan kerana dalam konsert separuh akhir itu, Farahdhiya menyampai lagu Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hatimu (nyanyian asal Ramlah Ram) dengan susunan muzik baru dan tidak menggunakan nada vokal yang tinggi.

Kembali memulakan langkah di dalam dunia seni, Azian sudah berhadapan dengan ‘serangan’ di media sosial. Azian mengakui akur untuk menghadapi cabaran dunia baru ini.

“Saya tidak ada niat pun untuk menyindir sesiapa. Saya menulis ayat tersebut dengan pantas dan tidak fikir ia ditujukan kepada mana-mana peserta GV yang lain.

“Selepas selesai konsert separuh akhir, ramai yang memberi sokongan dan memberitahu saya telah mengikut tema mingguan. Sebab itu saya tulis ayat tersebut.

“Secara tidak langsung saya juga rasa lega dapat meluahkan perasaan pada malam itu.

“Saya seorang yang kuat dan selamba. Tidak pernah rasa takut atau rimas untuk keluar rumah apabila ada orang memberi komen yang negatif di laman sosial,” ujar Azian ketika dihubungi Mangga Online.

Tersingkir di peringkat separuh akhir, Azian akui tertekan dan sedih sehingga menangis kerana meletakkan harapan tinggi untuk beraksi di pentas akhir GV.

“Seharian selepas konsert saya rasa teramat down. Saya lihat kembali rakaman konsert dan mencari mana silapnya dalam persembahan tersebut.

“Saya tidak tunjukkan di hadapan peminat dan keluarga, namun ketika sendirian seperti selepas solat saya menangis kerana gagal ke peringkat akhir.

“Saya juga tidak membaca sebarang berita atau komen di internet sehari selepas konsert. Bagaimanapun apabila membuka semula laman sosial, saya sedar banyak sokongan daripada peminat,” cerita Azian.

Tamat perjuangan di GV, Azian merancang untuk tampil dengan sebuah lagu baru dan katanya sudah ada beberapa komposer yang menawarkan lagu baru buatnya.

Sumber: Mangga

19:59 0

Luahan Suami Abby, Jai Ezzany Yang Amat Romantik

Luahan Suami Abby, Jai Ezzany Yang Amat Romantik


Suami Abby Abadi, Muhammad Faizal Zakaria atau Jai Ezzany telah memuatnaik ucapan yang ‘sweet’ dan juga romantik kepada isterinya itu,

Ini bersempena ulang tahun kelahiran isterinya yang ke-39 baru-baru ini.

Ini ucapan tersebut:

“Isteri ku tersayang @abby_abadi112 sempena hari istimewa sayang, saya ingin mengucapkan Selamat menyambut ulang tahun. 

Ketahuilah tiada yang lebih bahagia selain memiliki kasih sayang dari mu.

“InsyaAllah perkahwinan ini mendapat rahmat Allah dan kekal hingga ke syurga. 

Akan ku berikan sepenuh kasih sayang untuk mu, bersama-sama kita mengejar akhirat untuk kebahagian kita didunia dan akhirat nanti.

Masih ku ingat setahun lalu, saat ulang tahun sayang kita di Kuala Kangsar. 

Terlewat sedikit untuk aku ucapkan ulangtahun untuk sayang... Tapi ketahuilah tarikh 1 Disember telah aku simpan sejak dari awal kita kenal. T

idak pernah ku lupa tarikh itu walaupun kita terpisah oleh waktu untuk seketika.Namun sekarang tidak lagi, hari bahagia mu...

Kita telah mempunyai ikatan sah sebagai suami isteri...thanks sayang menerima saya sebagai suami sayang.

Ya Allah aku bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodohku bersama isteri ku sehingga ke saat ini.

Ya Allah kekalkanlah nikmat Mu ini ke atas kami dan jadikanlah kami berdua suami isteri dunia dan di akhirat. #happybirthday #sampaisyurga #jaiabby,”

Para follower Instagram pasangan ini turut memberi komen dengan rata-ratanya mendoakan kebahagian mereka sekeluarga.

Untuk pengetahuan, Abby dan Jai selamat bergelar suami isteri pada 14 Ogos 2015 yang lalu.
05:58 0

Kamal Adli Dedah Sikap Emma Maembong

Kamal Adli Dedah Sikap Emma Maembong 


Kamal Adli dan juga pelakon jelita Emma Maembong kini sememangnya sedang rapat dan boleh dikatakan mereka ketika ini sedang bercinta walaupun mereka berkata hanya kawan.

Dalam satu kenyataan kepada AstroGempak, Kamal Adli telah mendedahkan 5 sikap Emma Maembong yang membuatkannya senang dengan pelakon jelita itu.

Sikap Emma Maembong di dalam rancangan realiti The House juga sememangnya tidak dibuat-buat dan ianya adalah Emma yang sebenar.

Di bawah merupakan kenyataan yang diberikan Kamal tentang sikap sebenar Emma:

1. Happy Go Lucky
Emma seorang yang happy go lucky dan sikapnya itu dapat dilihat menerusi program The House. Sungguhpun begitu, dia boleh menjadi seorang yang sangat sensitif dan cepat terasa.  Saya lebih suka lihat dia ketawa dan gembira ketika bersama adik beradiknya dalam The House. Ianya sangat natural!

2. Jujur
Saya lihat Emma sangat jujur menzahirkan rasa dan emosinya dalam The House.  Memek muka, emosi dan perasaan  yang ditunjukkan di hadapan  Chacha dan Yaya sama dengan apa yang ditonjolkannya ketika di luar lokasi atau penggambaran The House.

3. Mengambil berat
Dia memang seorang yang sangat caring. Dalam The House,  walaupun Emma sentiasa dilihat bergurau kasar dengan adik-beradiknya, namun dia sebenarnya dia sangat menyayangi serta mengambil berat tentang mereka.

4. Pemurah
Emma seorang yang pemurah. Dia suka tolong kawan-kawan dan bukan orang  yang kedekut. Dalam The House, saya dapat lihat sikap pemurahnya itu dan dia tidak berkisah untuk berkongsi apa sahaja dengan Yaya dan Chacha!

5. Baik Hati
Dia seorang kawan dan pendengar setia serta suka memberi kata-kata semangat kepada sesiapa sahaja. Dalam The House, saya dapat lihat cara dia menjaga Yaya yang sedang hamil dengan baik dan mengambil berat tentang kakaknya itu .
17:38 0

Siti Nordiana Tolak Lamaran Seorang Ustaz

Siti Nordiana Tolak Lamaran Seorang Ustaz


Penyanyi yang juga finalis Gegar Vaganza musim kedua Siti Nordiana atau singkatannya Nana telah mengulas khabar angin dirisik oleh seorang ustaz.

Jelas Nana, dia ada terdengar daripada kawan-kawan ada ustaz mahu melamarnya.

Ini komennya:

“Kalau benar ada orang yang mahu melamar saya, buat masa sekarang saya tak akan terima kerana mahu memberi tumpuan kepada kerjaya nyanyian dan anak. Saya belum bersedia untuk bergelar isteri semula, malah saya selesa dengan kehidupan sekarang,”

“Setakat ini saya bahagia hidup sendiri sambil membesarkan anak tunggal saya, Mohd Rayyan Nakhaie yang kini berusia tujuh tahun.

“Sejak kembali solo enam tahun lalu, belum terbuka hati untuk berkahwin lagi. Kawan-kawan memang suka mengusik dan saya tak ambil serius pun,”

Menerusi program Gegar Vaganza musim kedua yang bakal melabuhkan tirai pada 13 Disember ini, Nana membuktikan dia bukanlah ‘penyanyi kampung’ seperti yang dilabel beberapa pihak.

Siti Nordiana kini merupakan peserta kegemaran para penonton dan telah 3 kali muncul sebagai peserta terbaik sepanjang program Gegar Vaganza ini.
17:08 0

Dato Seri Vida Buat Kejutan Akan Menyanyi Di Pentas Akhir Gegar Vaganza

Dato Seri Vida Buat Kejutan Akan Menyanyi Di Pentas Akhir Gegar Vaganza


Penaja utama rancangan Gegar Vaganza musim kedua iaitu Datuk Seri Vida sekali lagi mencuri perhatian apabila bakal membuat persembahan di pentas final.

Datuk Seri Vida akan membuat persembahan dan berganding dengan pengacara program itu iaitu Nabil dan juga Jihan.

Mereka akan menyanyikan tiga buah lagu iaitu Kerja Gila, Laukku Cukup Masin dan juga Seragam Hitam.

Apabila mengetahui Dato Vida akan membuat persembahan, Jihan berkata "Haa berani tak Tok Ram (Ramli MS) beri komen kepada Dato Vida nanti.."

Jihan Muse juga mengingatkan Dato Vida supaya membawa mikrofon sendiri agar tidak berebut dengannya ketika membuat persembahan nanti.

"Jangan lupa bawa mikrofon sendiri ya Dato.." - kata Jihan Muse yang selalu berebut mikrofon dengan usahawan popular itu.

Jangan lupa saksikan pentas akhir GegarVaganza Ahad ini di Astro Ria.
18:02 0

Pak Yus Sempat Uji Semangat Setiakawan Ajak, Pinjam RM5000

Pak Yus Sempat Uji Semangat Setiakawan Ajak, Pinjam RM5000


Ini merupakan satu lagi kisah tentang keperibadian arwah Yus Jambu. Kisah ini dikongsikan oleh pelawak Ajak Shiro, slah seorang rakan baik Pak Yus.

baca juga:
~Luahan Rita Rudaini (KLIK SINI)
~Pak Yus Kata Tak Payah resit (KLIK SINI)

Bagi Ajak Shiro, sebelum pemergian Yus Jambu, arwah Yus Jambu sempat menguji tahap persahabatan mereka berdua.

Ini komennya:

"Minggu terakhir sebelum Pak Yus meninggal dunia, dia ada menelefon saya. Katanya ingin meminjam wang sebanyak RM5000. Tanpa banyak soal saya terus meminta nombor akaun bank miliknya agar saya dapat membantu. Pada fikiran saya ketika itu, mungkin Pak Yus benar-benar dalam kesusahan," 

Selepas wang dimasukkan pada hari Rabu, Allahyarham berjanji akan membayar kembali pinjaman itu secepat mungkin. Tanpa disangka, pada hari Khamis Pak Yus meminta nombor akaun bank Ajak dan sebanyak RM4500 telah dimasukkan ke dalam akaun berkenaan sebagai bayaran balik.

"Aku bayar hang lagi RM500 pada hari Jumaat sebab aku dah dapat duit Super Spontan (wang hadiah)," kata arwah Yus Jambu.

Tanpa banyak soal, Ajak Shiro terus bersetuju walaupun tindakan Yus agak pelik. Pada hari Jumaat minggu lepas, Pak Yus menyerahkan wang tunai sebanyak RM500 di tangan Ajak. Sekali lagi, Ajak terasa pelik tetapi mengambil keputusan untuk berdiam sahaja.

Rupa-rupanya, Arwah Yus Jambu ternyata ingin menguji semangat setiakawan Ajak. Sebenarnya wang hadiah Super Spontan ketika itu sebenarnya masih belum diterima. Perkara itu diceritakan sendiri oleh Tauke Jambu kepada Ajak.

"Tauke ada beritahu saya, Pak Yus ada memberitahunya yang dia ingin sekali berpasangan dengan Ajak jika Tauke tidak lagi bersamanya. Katanya, saya adalah benar-benar seorang kawan kerana sanggup membantunya. Tak sangka Pak Yus sebenarnya hendak menguji saya," kata Ajak yang masih bersedih dengan pemergian Allahyarham.

Ada satu kejadian yang pernah dilakukan Allahyarham untuk menguji Ajak. Pak Yus memanggil Ajak untuk meminta bantuan kononnya keretanya rosak.

"Saya tanpa banyak soal terus mengikut Pak Yus. Rupa-rupanya kereta yang dimaksudkan adalah sebuah kereta prop," kata Ajak lagi. Ternyata Pak Yus amat mementingkan setiakawan dan sering menguji orang sekeliling untuk menilai sejauh mana erti persahabatan bagi mereka.

Sumber: EwahEwah
16:41 2

Ini Luahan Terakhir Rita Rudaini Setelah Menonton "Tribute To Yus Jambu"

Ini Luahan Terakhir Rita Rudaini Setelah Menonton "Tribute To Yus Jambu"


Rita Rudaini merupakan sahabat baik arwah Yusry Edoo memandangkan mereka berdua berasal dari Perlis.

Yusry Jambu juga sememangnya rapat dengan abang Rita Rudaini malah bermain bola sepak bersama.

Semalam telah berlangsung rancangan Juara Parodi dan dibuat khas "tribute to Pak Yus".

Ini luahan Rita Rudaini di laman insta setelah menonton rancangan itu:

Tkasih #astro kerana menghargai sahabat sy...edoo,klau hang tgk ni mesti hang teriak sbb ini yg hang tggu masa hang hidup..hang nak org nmpk hang..hang sedih sbb hang rasa org xnmpk hang n xhargai hang..hang rasa org xminat hang sbb hang xpernah dpt apa2..aku tau n nampak dr mata hang..sbb kdg2 hang xbole nk simpan rasa tu..tkasih pd kwn2 hang yg kongsi kenangan depa dgn hang..mmg byk kenangan hang dgn depa..depa kenai hang bermula di pentas,bermula di bidang seni..

byk bakti dan budi yg hang bg pd depa..aku sedih tgk rancangan tu td..depa smua kenang hang edoo..depa smua buat rancangan khas utk hang..hang mesti bangga..aku lg bangga sbb aku tau rasa hang..apa tauke ckp td @taukejambu aku mcm dgr dr mulut hang..apa yg tauke ckp itu dr hati hang..tkasih @taukejambu kluarkn isi hati yuih td yg rasanya xdak org tau apa yg dia rasa...

kami kwn2 yg kenai dia sejak blum dr pentas atau bidang ni mmg mngharapkan segala isi hati dia yg xkesampaian,segala kesusahan,segala budi,segala kepayahan,segala kenangan dia,smua org dpt selami n rasa apa yg dia rasa selama dia hidup..dia org susah sbb tu dia ble rasa kesusahan org lain..dia xglamer n xpakai hebat2 mcm org lain sbb duit dia utk org susah..mungkin slama ni org pandang dia sebelah mata sbb dia xmenonjol n xpakai hebat2 sbb dia mmg mcm tu dan dia kerja utk cari rezeki bukn utk glamer..dia cari rezeki sbb dr awal dia org susah..

kami @indazain @zazams77 ,yusri che lah, @chematrajalawak @halmeyhamdah , @jon_ekzos kwn2 yg kenai hang sblm hang ke pentas seni lg rasa bangga dgn apa yg pihak astro buat utk hang edoo..kami smua lebih byk tau n lebih byk kenangan dgn hang n tau rasa hang n kesusahan hang n budi2 hang..'edoo,bila hang xdak hang dpt 'anugerah'yg lg berharga dr yg hang impikan�� ' aku syg n rindu hang..aku tau hang lebih tenang di sana..dah lama dah hang hidup susah dan hidup utk org..aku doakn hang selalu edoo dan beribu org doakn hang kt sana..aku gembira utk hang edoo..gembira ramai syg hang..

DIA XTGGL SAPE2 KT DUNIA NI ISTERI ATAU ANAK UTK SLALU SEDEKAH KN ALFATIHAH BILA DIA XDAK..DIA YATIM PIATU CUMA ADA SORG ABG..JD SETIAP DOA KITA DI SETIAP SOLAT KITA SELITKN ALFATIHAH UTK ARWAH