Searching...
18:51 41

Anak Derhaka Nak Bunuh Emaknya Di Facebook



Anak Derhaka Nak Bunuh Emaknya Di Facebook


Di facebook, anak-anak yang tidak mengenang budi dan derhaka dengan selamba membuat status bagaikan dirasuk syaitan.

Sorang gadis yang marah dengan ibunya telah membuat satu status yang mengejutkan rakan-rakannya.

Status ini mendapat kecaman dari banyak pihak. Ada juga rakan-rakan si gadis itu yang meluahkan rasa tidak puashati dengan status tersebut.

Namun gadis itu seperti tidak mengendahkannya.

Allah berfirman, "Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah." (al-Ahqaf: 15)


Nabi saw. bersabda, " Redha Allah bergantung pada redha ibu bapa kamu dan murka Allah bergantung pada murka ibu bapa kamu." (HR al-Hakim)


Contoh seperti di bawah ini:





41 comments:

  1. Memang celaka btul lah pompuan nie... Tak kenang budi langsung..

    ReplyDelete
  2. Ahli neraka..Mudah2an Allah S.W.T beri hidayah kepada adik ni..amin

    ReplyDelete
  3. Taknak sangat mak meh sini bg kat saya. 10 orang mak pun saya mampu jaga.

    ReplyDelete
  4. iblis laknatullah..

    ReplyDelete
  5. Putry Kirana Megat Abdullah15 August 2013 at 22:25

    Ape dah...Muke cantik perangai buruk.Puih!!!

    ReplyDelete
  6. kalo aq jumpe pompuan nie,aq ikat aq jual kat bangla suruh bangla tu rogol smpi mati camtu..bodo la pompuan tu..tu mak dye sendiri, tanpe mak dye..dye x kan idup kat dunie nie..bodo btol la..

    ReplyDelete
  7. tk baik ckp cm tu kt ibu. .tk de ibu tu. .awk tk kn ade kt dunia nie bonggong. .tk kn ade pun ckp cm tu . .syaitan betul lh minah nie. .skit pun tk de perasaan berslh ckp cm tu kt ibu. .hidup awk tk kn senang kalau tk de ibu. .membara dh api neraka tunngu awk. .!!!!senang2 je doa kn ibu cm tu. .mmg derhaka btol. .kalau hebat sngt tk pe lh. .hrp muka cntik tp perangai mmg syaitan hntu btol. .!!!hidup awk tk kn senang ckp cm tu lh minah smpai mati. .amiiinnnn..!!!!

    ReplyDelete
  8. Kesian ppuan ni.masa dia akn tiba nnt bila dia da ank.x mustahil bila ank dia nnt buat mcm mana dia buat pd mak dia skrg.

    ReplyDelete
  9. ini memang orang yg paling kurang ajar aku rasa cam tuumbuk jer dia ni sampai mati

    ReplyDelete
  10. eee.e biadabnye. sbb ade mak lah kau ade kat dunia ni tau. tk bau syurge pompuan ni. kwaja nk mmpos.

    ReplyDelete
  11. Tak perlu kot sampai nak update benda yang macam setan nie..binatang pon sayang mak die..

    ReplyDelete
  12. bila sosial beraja di m,sia skrg ni ,ni la jadah nya..

    ReplyDelete
  13. Ape kebangang kau nih ... x reti bersyukur ade ibu... serious bangang... btw awokkkk niewhhh bnganzz abadizzz lerwwhhh *meniru gaye die post*

    ReplyDelete
  14. Ini la dunia akhir zaman. .

    ReplyDelete
  15. Abes ko ingat mak ko mengandong kn ko 9 blan lam perot .. ag ko mkan .. bagi ko iidop. X menyusah kn..? Kalu die tau da besa Jadi cmni ... beik die pijak ko age mati kecik2 dlu !!!

    ReplyDelete
  16. Mulut puake punye budak....kalau adik aku dh lame aku pijak mulut ko tu......

    ReplyDelete
  17. Sejahat mana pon mak kita...kita tk patot ckp mcm tu...dlm perot mak mkn kita pon mkn...diberi dijaga dgn penuh kasih sayang...tp bila da bsar bole tergamak eh ckp mak sendiri mcm tu...lg plak kasi tau sumer org...kau sendiri yg dpt bad remark hidup tk kenang jasa...lupa diri..jgn smpai mak kau dok menadah tangan berdoa...merana la hidup seumur hidop...

    ReplyDelete
  18. Masuk air betina ni..x pe tgu je dia jd ibu 1ari nti..anak akn buat dia balik..rsa kn

    ReplyDelete
  19. Astagfirullahalazim... apa lah nak jadi???? bersyukur lah kau still ada emak. jangan menyesal di kemudian hari sudahlah.. beringat lah,ALLAH sentiasa melihat dan mendengar...

    ReplyDelete
  20. sdihnya hati sorg ibu dgr ank sdiri ckp mcm ni....

    ReplyDelete
  21. dia kata dia xnak ada mak...tpi kan...mcm mana dia blh wujud kt dunia nie kalau bukan dari rahim mak dia...adeeii...itulh kata2 org yg kurang cerdik...

    ReplyDelete
  22. Kurang hajarnye...mcm xde iman langsung....snggup ckap mcm tu ....nauzubillah....

    ReplyDelete
  23. mk x de barutau macam mane hidup tnpe mk
    siape nk msk utk die
    tak kenang budi...

    ReplyDelete
  24. si tanggang moden

    ReplyDelete
  25. Semoga adk nie insaf n mnx maaf kt mk dye cpt2 yer...

    ReplyDelete
  26. budak ni kene rasuk syaitan,kene sabotaj,@ mmg dia sengaja...??? klu sengaja mmg bodoh laaa..

    ReplyDelete
  27. memang bangang..ak pn klu mrh mak ak xde smpai mcm tu.. lg ak rase serba slh adelah.. ak anti btl org mcm ni..

    ReplyDelete
  28. dinasihatkan agar kamu segera bertaubat dan mohon ampun dari ibu yang mengandung dan melahirkan kamu, seandainya ibu kamu pergi/meninggalkan kamu dengan ahatinya terguris dan marah dan setrusnya kamu tak semat mohon maaf/ampun darinya? maka hidu kamu pasti akan menghadapi masalah yang amat sangat? tika itu pasti kamu akan menyesal dengan sesalan yang tidak berguna lagi, ingatlah bahawa syurga itu dibawak telapak kaki ibu....renungkanlah dengan hatimu yang tenang dan berastaqfarkanlah dengan hatimu yang masih beriman kiranya....

    ReplyDelete
  29. Kenapa muka dier d tutup..bg real la...senang ckit org tngok so xyah nk ambik dier jd bini ker.reject jd menantu ker..open la

    ReplyDelete
  30. Skrg dia hepi la dgn cara dia layan mak dia gitu....
    Tp ingt!!!klau di izinkn Allah swt...dia brkhwin dn punya ank pinak....tau la nti nsib dia lguner pulokk...xmustahil ank2 dia akn wat dkt dia plak....emmmmmmm

    ReplyDelete
  31. nie la akibatnye bile budak2 berada di media sosial.......

    ReplyDelete
  32. hem................................laksana bunga dedap sungguhpun merah berbau tidak.....

    ReplyDelete
  33. Jauh2 kn lah dpat isteri cmnie..puih

    ReplyDelete
  34. Ya Allah..sedih utk Mak dia.jauhkn drpd mndpt anak sebrgini..slh asuhan ka atau budak ni mmgJenis bangsat hidup mudah dipengaruhi oleh kwn2..

    ReplyDelete
  35. saya kenal budak ni..dia dok sebleh umah saya..dia ni anak pungut org buang dia kat longkang.

    ReplyDelete
  36. ala korang dok kutuk2 ni cm korang xpernah marah kt mak/ayah korang jer...semua ni 2x5 jer...bullshit komentar..jgn jd munafik la..cm xde dosa..patut doakn dia dpt hidayah buakn dok maki2,,pesan shbt nabi abu hurairah,,jgn kita pandang rendah org byk dosa ,tp pdng lh dia dgn penuh kbaikn sb kita yg xbuat dosa ni lum tentu masuk syurga..n if skurg2nya Allah sdg uji dia tanda syg kt dia and mana tau dia bertaubat,menangis mlm2..lebih mulia dr korang..#pesan buat aku juga.

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum..kite sbagai org Islam patut mendoakan kpda manusia mcm ni..supaya bertaubat dan mnyesal bkan mencemuh...manusia semua xsempurna sbnarnye dia tu dikuasai oleh nafsu untuk melakukan perbuatan yg terkutuk tersebut..

    ReplyDelete
  38. Dia sorang nk bnuh mak dia sbb ssahkn dia sorg.........
    1000 org nk bnuh dia sbb susahkn ramai org dia x tau........

    ReplyDelete
  39. Kalo aku jadi mak dia, semua harta aku kasi anak jiran sebelah.lepas tu apelagi " kasi dia herambus dari rumah.

    ReplyDelete