10:43 0

[Nuffnang] Saya Mahu Jadi "Scorpion Lady''

Q:If you were given a chance, what animal/living being superpowers would you want to get?

A:Scorpion Lady

Kala jengking merupakan haiwan eksotik yang amat saya minat. Oleh itu saya memilih untuk menjadi "Scorpion Lady''


Kekuatan:


1) BISA; kekuatan utama saya ialah mempunyai bisa yang paling ditakuti. Malah Black Widow juga gerun dengan racun berbisa yang saya miliki. Bisa ini terdapat dalam 3 jenis cecair, gas dan sentuhan.

  • Gas= hanya boleh meracun secara luaran seperti melukakan kulit dan memedihkan mata [tidak boleh membunuh]
  • Cecair= boleh melumpuhkan selama beberapa jam atau hari [tidak membunuh]
  • Sentuhan= paling berbisa [boleh membunuh]

2) Cengkaman Yang Kuat;  cengkaman tangan saya juga amat kuat. Cengkaman saya umpama penyepit kala jengking ini mampu membengkokkan besi. 


3) Deria yang Tajam; deria yang saya miliki bertambah sensitif dan mampu merasa kedatangan pihak musuh. Deria saya begitu sensitif terhadap getaran dan juga bau-bauan. Ini memudahkan saya untuk membuat strategi dan tak lupa juga membuat intipan.


4) Ribut Pasir; kekuatan istimewa saya ialah mampu membuat ribut pasir yang kecil. Walaubagaimanapun, saya memerlukan keadaan persekitaran yang berpasir untuk membuat ribut tersebut. Jika berlawan di gurun pasir dan tempat pembinaan yang banyak pasir, kelebihan berpihak kepada "Scorpion Lady''


Kelemahan:


1) Takut Sejuk; Habitat semulajadi kala jengking ialah gurun. Secara semulajinya, saya tidak dapat tahan di tempat yang sejuk.


2) Niat Jahat; Inilah kelemahan yang bagus. Jika saya mempunyai niat yang jahat atau cuba menyalahgunakan kuasa saya, secara semulajadi kekuatan saya hilang dan kuasa tidak menjadi. Oleh yang demikian, saya hanya boleh menggunakan "superpower'' ini hanya untuk kebaikkan. :)


Lain-lain:
Scorpion Lady juga mempunyai haiwan peliharaan kesayangan iaitu ; "S-cape''
inilah gambarnya:


P.S: Ini hanya rekaan semata-mata; sempena peraduan dari NUFFNANG---klik sini: here :)



Nuffnang Premiere Screening of The Amazing Spider-Man


Laporan dari Nuffnang
Spinning his web into cinemas this month is none other than The Amazing Spider-Man and thanks to the kind people at Sony Pictures MalaysiaNuffnang presents you with the reboot instalment of the Spiderman franchise. It promises to be a film of epic proportions as a brand new cast and robust storyline leads you to Peter Parker’s journey to finally finding out who his parents is and how they died when he was a kid.
SUMMARY


The Amazing Spider-Man is the story of Peter Parker (Garfield), an outcast high schooler who was abandoned by his parents as a boy, leaving him to be raised by his Uncle Ben (Sheen) and Aunt May (Field).  Like most teenagers, Peter is trying to figure out who he is and how he got to be the person he is today.  Peter is also finding his way with his first high school crush, Gwen Stacy (Stone), and together, they struggle with love, commitment, and secrets.  As Peter discovers a mysterious briefcase that belonged to his father, he begins a quest to understand his parents’ disappearance – leading him directly to Oscorp and the lab of Dr. Curt Connors (Ifans), his father’s former partner.  As Spider-Man is set on a collision course with Connors’ alter-ego, The Lizard, Peter will make life-altering choices to use his powers and shape his destiny to become a hero. 

0 comments:

Post a Comment