13:55 2

Panas : Penembak Malaysia yang hamil dipersendakan diluar negara


Seorang penembak Malaysia, Nur Suryani Mohamed Taibi mengambil tempat dengan senapang di Sukan Olimpik London. Nampaknya semangat juangnya tinggi dan dia tidak akan peduli akan bisikan orang disekeliling diatas keadaannya. Dia yang berusia 29 tahun dari Perak - terletak 125 batu ke utara Kuala Lumpur Malaysia - dijangka bakal melahirkan anak pertama pada 2 September, kurang daripada satu bulan selepas akhir perlawanannya. Kandungannya adalah kira-kira 34 minggu apabila dia menembak pusingan dalam acara raifal 10m. Dan dengan perut yang besar itu, dia pasti akan menjadi yang paling mudah dilihat diantara 390 penembak lain yang mengambil bahagian dalam pertandingan di Berek Artileri Diraja di Woolwich. Dia tidak akan menjadi atlet pertama yang hamil untuk bersaing di Sukan Olimpik, tetapi tidak dalam sejarah, tidak pernah olimpik mempunyai pesaing yang begitu hampir dengan tarikh bersalin sepertinya.



* Itu adalah kenyataan sebuah akhbar luar negara. Apa yang menarik perhatian, bukanlah kenyataan akhbar ini sebenarnya. Sebagai rakyat Malaysia, kita sendiri maklum dengan semangat juang yang menakjubkan yang ditunjuk oleh penembak kita ini. Namun sebenarnya, di bawah kenyataan akhbar online ini ada beberapa komen yang sangat menyentuh perasaan.. Disebalik beberapa komen 'pedas dan berbaur perkauman' dari beberapa pembaca, terselit juga beberapa komen dari rakyat Malaysia yang mempertahan pejuang negara kita ini.. Malaysia Boleh.. *terharu.. kepala tunduk, tangan kat dada..


KLIK GAMBAR UTK BESARKAN



2 comments:

  1. mcm sial je org luar negara yg kutuk nur suryani ni! mcm lah negara dia tu ada penembak wanita yg akan bertanding! i think mmg x ada pun!!!!!

    ReplyDelete