Searching...
09:33 27

3 Artis Wanita Sah Murtad ?



3 Artis Wanita Sah Murtad ?


3 orang artis wanita di Indonesia dikatakan sah murtad apabila membuat penukaran agama dari Islam ke agama yang lain. 3 artis itu ialah Happy Salma, Pinkan Mambo dan Rianti Cartwright.

RIANTI:

Pelakon filem keagamaan, Ayat-ayat Cinta, Rianti Rhiannon Cartwright telah menukar agama ke Kristian dan berkahwin dengan kekasihnya, bernama Cas. 

Mereka dikatakan telah berkahwin di sebuah gereja di negara Amerika Syarikat(USA).

Happy Salma:

Happy Salma pula telah menukar agama ke Buddha juga untuk berkahwin dengan suaminya. 

Suaminya dikatakan mempunyai kerturunan raja bernama Tjokorda Bagus. Happy Salma dikatakan telah selamat membuat upacara penukaran agama di Ubud.

Pinkan Mambo:

Pinkan Mambojuga telah menukar agama ke Kristian dan perkara ini disahkan ibunya sendiri. Ini merupakan kali kedua penyanyi ini menukar agama. 

Ibunya ternyata sedih dengan perkara ini namun masih menyayangi anaknya. Ibu mana tak sayang anak kan.

~Gambar Artis-artis murtad tersebut di sini (KLIK SINI)


Happy Salma

27 comments:

  1. JANGAN IKUT DIORANG NIE...KITE KENE PERCAYA PADE YANG 1, IAITU ALLAH S.W.T

    ReplyDelete
  2. apekah hkm murtad?adakah semata2 inginkan perkahwinan ugama blh di tukar selamba jer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukuman bagi murtad adalah mati...disegerakan betaubat

      Delete
    2. Kau bukan siapa2 , buat apa kau tetapkan hukuman orang? Biar urusan dia dgn Allah ... Kita jgn sibuk2

      Delete
    3. hukuman *mati bagi org murtad tu adalah,hukuman Allah (hudud)...kalau kita tak sibuk dalam hal murtad ni, makin berleluasa la jadinya...

      *dihukum mati setelah enggan bertaubat dan kembali ke agama Islam.

      Delete
  3. murtad ke tak murtad ke same je, tetap tak ikut suruhan Allah & meninggalkan larangan Allah.... so, ape bezenye dengan murtad? tak nampak langsung macam seorang muslimah...

    ReplyDelete
  4. Bla bercinta bkn seagama ini lah jadinya.tukar agama mcm tukar baju.subhanallah......kuatkan iman hamba mu ini spaya tidak tersasar di dunia mu yang sementara ini.amin.

    ReplyDelete
  5. Bodoh la..dmi nak kwen ko sggup tukar agama islam ko pg kristian..sesat sda kmu tiga neh..allah dah cipta jd sorang muslim..ko nk jg kluar dr agama allah..stupid!dnia dah akhir zaman

    ReplyDelete
  6. @WanYakuza ada beza. kalau mati dalam islam still boleh masuk syurga. kalau mati kafir, forever tak boleh masuk syurga. moga Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah Nya terhadap semua non-muslims.

    ReplyDelete
  7. orang yang murtad halal untuk dibunuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap jari menaip??? Before you judge people, make sure you're perfect...

      Delete
  8. Psl mati je masuk syurga..padan la brlmbk muslim dluar sna yg tk kesah buat dosa sbab ni la, skit2 smua nya betul..la pls la..kita ni bkn tuhan nk tentukn so jgn la asyik memandai..klu mcm tu baik smua org kafir p bunuh org islam smua lps tu bru msuk islam..baru la x da dosa dan masuk syurga lg..mcm?ble x mcm tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn ckp mcm org bodo bro..org islam mmg masuk syurga tp kene hukuman dlu ngan ape yg die bwt kt dunia nie.

      Delete
    2. bangang tak bertempat

      Delete
  9. Nak masuk syurga pun lepas dah masuk seksaan neraka utk org islam yg bnyk buat dosa tu. Bukan mati boleh syurga terus. Sehari kt dunia 1000 thn kt akhirat. Kalau satu dosa dah kena 1000thn, kalau 10 dosa dah brp. Entah berapa bnyk dosa kt dunia dan entah brp thn kena siksa Allah baru blh merangkak ke syurga dgn dahi bercop bekas ahli neraka. Cumanya kalau mati dln islam dijamin Allah akab tetap ke syurga selepas disiksa. Kalau mati dlm murtad selamanya dok neraka. Itu dah dinyatakan dlm quran.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Muslim atau non-Muslim, masing-masing ada kepercayaan trsendiri. Tiada agama yang menggalakkan umatnya utk berbuat jahat atau melanggar larangan2 nya ... tk kira mati dlam kristian, jika dy rajin sembhyang, beramal, berbuat baik dll . msti dy d terima d syurga, x semestinya mati dalam kafir akan masuk neraka ... jgn salah pertikaikan , kita harus hormat agama lain. kita ada agama tersendiri, harus jaga status kita sebagai penganut agama masing2.. x guna juga kalau kuat agama, tetapi mulut x sopan .. .

    ReplyDelete
  12. Hotlips-yuya, brape pageview sehari?

    ReplyDelete
  13. bagi kami yg islam..mmg sudah diberitahu dri azali lg..bahawa org kafir itu tidak akan diterima di syurga..wlu brape byk amalan skali pn..sebab tu tuhan kami akan bukakan hati seorg kafir yg byk membuat amaln utk msuk agama kami supaya dpt sama2 merasai nikmat syurga.."ini hanya apa yg sy blajar dri kecil.."xde niat nk sktkn hati sesapa..ini fahaman kami org islam..klu yg non muslim ada fahaman die sendiri..kami faham..thanks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 那么,为什么要质疑?他们的宗教,他们的知识......不理会什么人想要做的..你没有承担它的负担......这是她的事与神.. 非常繁忙的机构。我们是人,不配来判断对方。

      Delete
  14. Semua umat Islam berlumba-lumba untuk mendapat keredoaan Allah. Tapi mereka telah lari dari petunjuk

    ReplyDelete
  15. Ni semua bermula dgn kekeliruan yg dibuat oleh anasir kristian..bermula tag "semua agama adalah sama"..kemudian cubaan mengantikan god kepada allah...hasil lihat saja indonesia ada masjid kristian berupa masjid islam...ini utk wujudkn kekeliruan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sampai tidak menghormati agama lain ... Di Sabah, Islam atau Kristian hidup bersatu padu, tiada yang sibuk2 mempersoalkan tentang agama ,dan tiada yang memburuk2kan agama lain.. Sedangkan Ustaz Azhar Idrus menyatakan ... " Islam dan Kristian ber Tuhan kan Allah.. Isa adalah Nabi umat Kristian dan Nabi umat Islam ... " Jika kail panjang sejengkal.. lautan dalam jangan di duga.. (Take a Note .. :) )

      Delete
  16. kristian tak memaksa org memeluk agamanya..

    ReplyDelete