17:47 5

Guru Berdarah Dipukul Oleh Pelajar

Guru Berdarah Dipukul Oleh Pelajar


Dari sumber dan maklumat pengesahan yang tepat. Guru dipukul oleh pelajar sekolah menengah tingkatan dua di Kulai.

Berikut adalah kejadian di mana seorang guru yang bertugas di salah sebuah sekolah di negeri Johor telah di serang dari belakang dan di cederakan oleh anak murid nya sendiri sehingga berdarah ketika guru tersebut sedang mengambil wuduk.

Apa yang dimaklumkan pelajar berkenaan bertindak sedemikian adalah kerana ditegur tidak ke surau untuk mendirikan solat. Ada juga berkata guru itu turut menasihati pelajar tersebut agar tak bising semasa di surau.

FAKTA: Mengikut dasar Kementerian Pelajaran Malaysia, Hukuman berat seperti merotan dan denda ke atas apa jua kesalahan pelajar sekolah tidak lagi dibenarkan lagi dalam sistem pendidikan Malaysia dengan penggantian dasar guru penyayang. 






5 comments:

  1. babi bajet gengster konon

    ReplyDelete
  2. Ape nak buat..sistem dah berubah..

    ReplyDelete
  3. Tgk muka bdak tu pon dah gaya samseng...ishh mtk jauh la dr ank cucu cicit ktrunanku..ape saje la bdak2 skrg ni..ni mesti kes mak ayah xbg duit nk joli lebih kn bdak..huhu

    ReplyDelete
  4. Kerjaya guru semakin bahaya, kena belasah dgn ank murid yg kita ajar, sama mcm ibu bapa dipukul ank sendiri. Jgn sampai ada kematian, tak mustahil kalau dibiarkan, nauzubillah.

    ReplyDelete
  5. Budak ni mental x?? Tgk mke mcm bdk skit mental je

    ReplyDelete