Searching...
20:11 12

Penjelasan Abby Abadi Tentang Tuduhan DERA Dari Farhan

Penjelasan Abby Abadi Tentang Tuduhan DERA Dari Farhan

Ekoran tuduhan DERA dari Farhan (klik sini), Abby Abadi tampil beri cerita dari pihaknya..

Ini penjelasan Abby Abadi tentang tuduhan dari Farhan:

Assalamualaikum……. Selamat Petang! ALHAMDULLILLAH……… Syukur pd ALLAH. Berdasarkan kenyataan dr Farhan kepada media di mahkamah tadi, ini penjelasan Sy. Sy tiada saksi disini. Hanya ALLAH SWT Maha Mengetahui semua ini…… Terkejut Sy baca kenyataan2 yg dibuat ini. Sehabis baik Sy tutup ‘semua’ cerita yg tak perlu org luar tahu sepanjang kami bersama sbg suami isteri, walaupun berbagai andaian dibuat berdasarkan kenyataan biasa Sy sebelum ini…. hari ini Muhammad Noor Farhan Che Bakar dengan jayanya mereka2 cerita utk tutup cerita yg sebenarnya. 

Anak3 Sy, bibik Sy, kawan2 terdekat Sy pun tak sangka yg Farhan cakap dia didera….. Walhal sebelum ini kalaupun ada bergaduh situ sana sini, tp semuanya baik2 saja. Biasalah hidup rumahtangga kan? Dah tentu ada pasang surutnya…. Sy ada msg dia cakap pasal kenyataan ini, tp dia tak jawab pula… Sy berani je nk berdepan. Jumpakan lagi senang cerita. Kenapa mesti buat kenyataan yg secara tak sedar membuka aib sendiri? Yg kenyataan dia, Sy minta duit, tak bagi Sy marah.. yg tu palsu. Amboiii! Banyaknya duit dia yer… Kata Sy baling kunci motor? Pegang kunci motor pun Sy tak pernah……. Kenapa mcm tu @cintaku_hanya_padamu yer? Setiap kali ada yg tak kena, gaduh.. bukan nk selesaikan. larikan diri… Tak balik2. Sy ajak bincang… taknak….. alih2 utk yg terakhir kali ni keluar cerita begini? Ingat ALLAH tak ni? Sejujurnya ‘cerita rekaan’ ini tak terjangka dek akal Sy………Hampir 95% cerita itu di reka semata2 nk selamatkan diri dia. 

ALLAHUAKHBAR…. Mohon ALLAH SWT jaga dia. Tak sangka cubaan dia mengaibkan sy sejauh ni………… ALHAMDULLILLAH…. Satu saja dari Sy: Untuk Sahabat2 diluar sana, Anda buleh baca, buleh dengar je apa yg dia kata… tp percaya jangan. Sebab dia mmg dah terbiasa MENIPU. Jangan tokok tambah cerita Sahabat… kalau taktahu lebih baik diam saja k……..Tak selesai lagi. Banyak episod lagi ni…… Tunggu tindakan seterusnya di Mahkamah nanti. Sy terima takdir ini sebagai ‘ujian’ utk Sy. Wat lek Wat Peace je k)

Itulah kenyataan Abby Abadi dari Instagram



12 comments:

  1. Takpe kak Abby. Tgk dia buat kenyataan pun dah tau besar punya pembohong!! Eeee gi mampus dgn dia kak Abby u jgn patah balik dgn jantan kurap mcm tu tau!!

    ReplyDelete
  2. Lelaki klu tak matang mcm tu lah.. ada masalah je lari, kuar rumah,bkn nak settle, duduk berbincang.. malah cr hiburan d luar pula.. pastu x nak dipersalahkan, tuduh la perempuan mcm2, pantang salah sket, jd bahan dia lah nak jadikan penyebab! Pandai2..

    ReplyDelete
  3. Klu mcm tu prangai dia mmg patut kene cakar laa.. haha!! Dia x nak mengadu kat mak dia ke? Kesian ye encik adik tu kene dera..

    ReplyDelete
  4. Kne cakar n baling kunci pon nk cerai. Bodo btol

    ReplyDelete
  5. Tak pe kak Abby...Allah sentiasa melindungimu. Insan tertindas doanya tiada hijab. Berdoa'lah byk2.

    ReplyDelete
  6. sabarlah..Allah Maha Mengetahui..yg penting rahsia2 rumahtangga ni kita simpan hanya utk org tertentu sahaja..misalnya pada peguam atau hakim..tak pyhla dihebohkan di media sosial..saya nasihatkan abby tak payahlah balas balik kata2 bekas suami..biarkanlah dia..tak perlu bagi penjelasan pada semua org..ditakuti akan terjerumus kedalam ghibah-mengata hal org lain wp ianya benar..neraka baginya dan ditakuti akan muflis di akhirat nanti..

    ReplyDelete
  7. aq rasala kan kat muka farhan tu sosla...

    ReplyDelete
  8. Bangang lah kan klw ebby dera dy...xmsok akl kan dy laki...

    ReplyDelete
  9. Buruk mana hal rumahtangga dosa besar hukum nya bila buka aib pasangan.. isteri apalagi, bagai anak yg tak taat pada ibubapa dosanya. Tiada keredhaan Allah disitu. Cukup lah sabar dan berkata benar (menidakkan dkwaan tersebut). Tanpa perlu menyalahkan atau berkata itu ini. Kalau Allah redha Dia pasti buka jalan. Kalau sebaliknya mungkin Dia tarik nikmat atau turunkan musibah yg lain.. apa2 masalah pergi lah pada Allah bukan media sosial. Peringatan buat diri jugak :)

    ReplyDelete
  10. Nampak x btapa lemahnyr dia sbg lelaki..i think he needs more hormone to be more masculine..

    Laki cmni x ble pakai

    ReplyDelete
  11. sbb tu kite sblm kwen kne siasat latar blkng n knl dlu psgn kita.. hurmm bsbar la abby .. dh nsb awk.. ok?

    ReplyDelete