Searching...
11:28 19

WhatsApp Terakhir Pilot MAS Dan Rakan Dedah Zon Larangan Terbang



WhatsApp Terakhir Pilot MAS Dan Rakan Dedah Kisah Zon Larangan Terbang


Kini ramai tertanya-tanya kenapa MH17 terbang di ruang udara panas yang akhirnya ditembak jatuh.

Melalui satu WhatsApp seorang pilot dari MAS (bukan pilot MH17) dan kawannya, juruterbang itu mendedahkan perkara sebenar tentang zon larangan terbang.

Pilot itu memberitahu bahawa ruang udara itu baru saja dilalui olehnya dan tiada masalah. Dia baru pulang dari German melalui kawasan ruang udara itu.

Selain pesawat MAS, banyak lagi pesawat turut melalui tempat kejadian.

Antara pesawat yang melalui zon tersebut ialah Thai, Singapore, Air France dan banyak lagi. Jadi sememangnya pesawat MH17 dalam route yang betul.

Berita kononnya MH17 melalui zon larangan terbang adalah tidak benar. Hanya Amerika Syarikat dan Korea Selatan tidak membenarkan pesawat mereka melaui kawasan itu kerana faktor tertentu.

Pesawat MH17 juga berada di 33000 kaki yang mana sepatutnya ruang udara yang selamat.

Sememangnya ini MH17 berada di ruang udara Ukraine hanyalah kebetulan dan pada waktu yang salah ketika Misil dilancarkan. Ianya ketentuan Tuhan. Qada dan Qadar.

Takziah buat keluarga mangsa. 

Lihat juga:
- Video di dalam MH17 (lihat sini)
- Pilot MH17 Dimaki Pihak Kurang Ajar (lihat sini)

Ini WhatsApp tersebut:


Baca Juga:
Gurauan Nakal Penumpang MH17 Jadi Kenyataan (BACA SINI)






19 comments:

  1. kesian... pada waktu yang salah di tempat yg salah.
    takziah !!

    ReplyDelete
  2. Tempat betul tapi pada waktu yg salah..

    fenin..fenin..takziah

    ReplyDelete
  3. Telah dirancang??

    ReplyDelete
  4. Amerika sengaja cari pasal/memburukkan Rusia.
    Amerika mempergunakan Ukraine untuk memprovokasi Rusia.
    Ukraine dan Rusia mempunyai senjata darat ke udara jenis yg sama.
    Amerika menekan Malaysia dalam masa yg sama.Mengapa??Renungi insiden MH370 dan lawatan Obama ke Malaysia.
    Pesawat Malaysia memang telah dipilih oleh sebab tertentu.
    (Sedangkan banyak lagi pesawat negara lain melalui ruang udara Ukraine sekitar hari yang sama)
    Amerika menuduh Rusia punya angkara.
    Ukraine juga senada.
    Mereka telah berpakat.
    Mencipta bukti rakaman pergerakan kenderaan arteleri.
    Mencipta bukti rakaman hubungan telefon teroris pro Rusia.
    Gajah sama gajah berjuang.
    Pelanduk mati di tengah-tengah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuju... pendapat yg sama.

      Delete
  5. Ukraine yg tembak atas arahan tertentu....ada agenda...

    ReplyDelete
  6. Apa pun alasan,memang bodoh lah ikut laluan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa bodoh bang??? MAS bodoh??? ke Badan International Aviation yg terlibat... ??? ke abg sendiri yg bebal??? biar buta hati jgn bebal akal...

      Delete
    2. Setuju.. ske2 jer ckp org bodoh.. mcm dia tue pndai sgt..huhh..

      Delete
    3. kpl terbang pon ade highway dia, mcm kete gk.xtgk berita kehilangan pesawat kite yg lps ke? berbuih2 mulut jemputan dk explain.xkn la ko sorg tbe2 nk lalu belakang kandang, highway ada kt dpn kandang. pk la bro.sbb tu pesawat ada autopilot, bl set die xjln nonong cm lembu mabuk. dlm sistem dh trset dh highway nk ikut.klau nk lencong kene mntk kebenaran, tu ruang udara org. klau atuk aku pn mrh org tbe2 lalu dlm kwsn umah die buat cm umah sndr jek..tul x?ada otak misti mau pk dowh.jgn cpt mmbodohkn org, kn dh trbkk kebodoh piangan hang

      Delete
  7. Mas yang bodoh,Ada otak tak pandai fikir,tahu ada perang berlaku di bawah main masuk saja.jadi pilot ini, ikut cakap pilot yang lain lah.kalau pilot yang lain tu makan tahi,pilot mas pun makan tahi lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah sebabnya abang takjadi pilot kan bang ? kesian

      Delete
    2. amboi mulut hang

      Delete
    3. ALah cakp macam padai sangat.. mcm dah berpuluh thn bwk kapal terbang.. puuiihhh

      Delete
    4. cerdiknya abg ni, ko igt M'sia ke set highway kt ats sn?ni 1 dunia dk guna laluan tu. mcm kete la ade highway.ko igt kpl trbg tu 1 je jln kt situ, berlapis2 highway ats sn, ko ikut suke ati jln, xsiden bang.sbb tu ada menara kawalan. ko bwk kete asal lalu highway, xlalu ikut semak samun. klu capt tu tahu nk kene tembak, xkn dia sengaja nk ikut jln tu ke?pk la sket.

      Delete
  8. Hah,kena lah tu! Buta hati maknanya terlampau bodoh.kalau hati sudah buta,apa pun dia tak tahu.kalau bebal, masih boleh buat ilmu hisab masih kenal Tuhan. Jadi awak Ni yg mana satu.

    ReplyDelete
  9. ko ingat bwak kapal terbang ni leh syok2 sindri ker???
    org lalu jaln lain ko jln lain....dah arahan ikut situ dia lalula ikut situ...

    ReplyDelete
  10. Suke ati bapak tiri laki mak angkat ko je brckp..ko ingat bru smlm ke pilot tu bwk kapal trbang...ko ingat pilot tu x de keluarga gak ke..klu ko stakat berani ckp kt sini baik ko msuk lubang jamban arrr......

    ReplyDelete