20:26 0

5 Orang Manusia Yang Mengaku Dirinya Tuhan

5 Orang Manusia Yang Mengaku Dirinya Tuhan


Ini merupakan antara manusia yang mengaku dirinya adalah the GOD ataupun tuhan sekalian alam. Di sini admin berkongsi 5 orang yang mengfaku dirinya tuhan. Mereka ialah Allan John, Apollo, Wayne Bent, Ayah Pin, dan juga Inri.

Jom baca tentang mereka.

1- Allan John Miller



Pada tahun 2011 dia mengaku dirinya tuhan dan memulakan pengaruh dan gerakan ketuhanannya di Australia. Ajarannya ialah Divine Truth. Miller juga mendakwa pernah berjumpa ramai ahli sejarah dan ikon seperti Aristotle, Socrates, Gandhi dan juga Nabi Isa.


2- Apollo Quioboloy





Apollo mendakwa dirinya adalah anak tuhan. Dia menggelarkan dirinya The Appointed Son of God (self-proclaimed) dan merupakan kelahiran semula Nabi Isa. Apollo didakwa terlibat didalam beberapa jenayah. New People's Army mendakwa dia terlibat di dalam pembunuhan Datu Domingo.

3- Wayne Bent



Michael Travesse akan Wayne Bent menubuhkan Lord Our Righteousness Church pada tahun 2000. Ada mendakwa ajaran sesat dan melakukan perkara tidak sen0noh kepada kanak-kanak. Dia juga harus mengambil 7 dara perawan kanak-kanak.

4 - Ariffin Mohamad



Ini sememangnya popular dan dikenali ramai di Malaysia. Nama lainnya Ayah Pin. Mendakwa dirinya merupakan Tuhan Kerajaan Langit. Pernah mendakwa dirinya bukan sahaja kelahiran semula Nabi Muhammad, malah Dewa Shiva, dan Buddha. Ramai orang bijak pandai yang terpengaruh dengan ajaran sesat Ayah Pin ini.

5- Inri Cristo


Merupakan pendakwah dari Brazil dan mengaku dirinya merupakan Kemunculan Semula Jesus. Kebanyakkan ahlinya merupakan wanita muda. Dia sering muncul di media Brazil dan pernah berdebat dengan paderi. Sejak kecil dia sering terdengar suara didalam kepalanya.

0 comments:

Post a Comment