20:34 0

5 Gaji Tertinggi Pemain Bola Sepak Malaysia


5 Gaji Tertinggi Pemain Bola Sepak Malaysia


Pemain bola sepak Malaysia sudah mencapai satu standard yang amat baik dari segi gaji. Rata-rata pemain bola sepak Malaysia yang berjaya dan hebat selalunya mempunyai gaji yang amat tinggi bak kata orang "masyuk".

Berikut merupakan artikel dari portal Tupai, tentang 5 pemain bola sepak Malaysia yang mempunyai gaji yang paling tinggi. Ini hanya anggaran kasar dan bukan penyata gaji yang sebenar.

Baca Juga: 
~Gambar Kereta Mewah Pemain Bola Sepak Malaysia (KLIK SINI)
~ Ada Apa Dengan Valentine? (KLIK SINI)


SAFEE SALI:

Safee Sali merupakan penyerang kebangsaan yang membantu Malaysia memenangi piala AFF pada tahun 2010. Sebagai penjaring terbanyak, Safee Sali telah menjadi pemain import di Indonesia dengan gaji yang amat tinggi.

Kini penyerang ini bermain untuk kelab Johor Darul Takzim (JDT). Dikatakan pendapatannya mencecah RM 120,000.

AMRI YAHYA:

Satu lagi legenda bola sepak yang hebat. Amri merupakan penyerang Malaysia yang pernah menajring gol ketika skuad kebangsaan menentang Manchester United dan Barcelona.

Walaupun sudah usia sudah mencecah 34 tahun, Amri Yahya masih berstamina, laju dan mempunyai penyudah yang hebat. Kini Amri Yahyah bermain untuk Johor Darul Takzim (JDT) dengan gaji sekitar RM 85,000.

MAT YO:

Mat Yo atau nama sebenarnya Norshahrul Idlan Talaha merupakan penyerang utama kebangsaan pada tahun 2014. Mat Yo pernah beraksi untuk pasukan Kelantan dan juga JDT sebelum berpindah ke ATM FC. Gaji Mat Yo di ATM FC dianggar sekitar RM80,000.

INDRA PUTRA

Indra Putra Mahayuddin merupakan penyerang dan juga pemain sayap berkaki kiri yang pantas dan bertenaga.

Indra mula mencipta nama dengan pasukan Pahang setelah berpindah dari Perak sekitar tahun 2004 dan menjadi penjaring banyak untuk pasukan Pahang dengan 15 gol.

Indra kini beraksi bersama Felda United FC dengan anggaran gaji sekitar RM75,000.

BADDROL BAKHTIAR:

Baddrol Bakhtiar merupakan pemain Kedah dengan gaji paling tinggi. Dikatakan gaji Baddrol Bakhtiar mencecah RM65,000.

Sumber: Tupai


0 comments:

Post a Comment