19:59 0

Jep Sepahtu Bakal Saman Akhbar Fitnah Mengamuk Apabila Tewas Kepada Zero


Jep Sepahtu Bakal Saman Akhbar Fitnah Mengamuk Apabila Tewas Kepada Zero


Pelawak Jep Sepahtu dikatakan bakal mengambil tindakan undang-undang kepada akkbar tempatan apabila membuat cerita yang tidak betul tentang dirinya.

Berita tersebut ialah dakwaan Jep Sepahtu mengamuk apabila Zero menang Maharaja Lawak Mega baru-baru ini. (Baca Sini).

Selalunya jika ada gosip Jep hanya berdiam diri tetapi baginya gosip ini agak keterlaluan dan oleh itu dia mengambil tindakan undang-undang.

Ikuti temubual eksklusif Jep dari Kosmo:

Kosmo!: Jep, bolehkah anda memberi pencerahan mengenai dakwaan anda mengamuk di belakang pentas MLM2014 selepas tewas di tangan Zero baru-baru ini?

JEP: Apa yang ditulis di ruangan pojok itu adalah fitnah semata-mata. Ia bertentangan dengan apa yang berlaku pada malam tersebut. Kami gembira dengan kemenangan Zero dan pada masa yang sama bersyukur dengan kemenangan kami.

Apakah tindakan anda berhubung dengan dakwaan tersebut?

Saya telah meminta nasihat peguam tentang perkara ini dan peguam saya telah menghantar surat kepada pihak akhbar itu sebagai tindakan awal.

Mengapakah anda berbuat demikian?

Saya berbuat demikian untuk menyelesaikan isu ini. Saya tidak mahu nama saya terus disebut-sebut melakukan perkara yang tidak benar. Biasanya, saya hanya berdiam diri, namun kali ini, saya anggap ia keterlaluan.

Apakah reaksi pihak akhbar berkenaan tentang isu tersebut?

Saya hanya diberitahu akhbar terbabit sudah menerima surat tersebut. Selebihnya, saya serahkan pada peguam saya.

Boleh terangkan apakah sebenarnya yang berlaku di belakang pentas pada malam tersebut?

Tamat sahaja MLM2014, saya dan Shuib terus dibawa oleh dua kakitangan Astro ke bilik sidang akhbar. Sepanjang perjalanan ke sana, tiada apa-apa pun yang berlaku. Tambahan pula, dua individu yang mengiringi kami itu menjadi saksi bahawa saya tidak mengamuk pun pada malam tersebut.

Pada pendapat anda, mengapakah anda dilibatkan dengan dakwaan sebegitu?

Saya sendiri tidak pasti. Jika ada orang yang tidak berpuas hati dengan saya, mengapa mereka perlu bercakap perkara yang tidak benar? Lebih baik berterus-terang daripada mereka-reka cerita. Ini fitnah.

Adakah kontroversi demi kontroversi yang melanda menjejaskan karier anda sebagai pelawak dan pelakon?

Sudah beberapa kali saya terlibat dengan perkara seperti ini. Bagaimanapun, saya jujur dengan karier saya. Alhamdulillah, saya masih di sini.

0 comments:

Post a Comment