Searching...
09:47 15

Aidil tuntut hak penjagaan anak

Menerusi Sinar Harian, bekas pasangan suami isteri Mohd Aidil Zafuan serta Rita Rudaini kini menuntut hak penjagaan anak mereka.

Pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak, 26, memfailkan pindaan terhadap tuntutan hak penjagaan anak-anaknya yang dibuat sebelum ini semasa prosiding di Mahkamah Tinggi Syariah Seremban, dekat sini, semalam.

Perkara itu dimaklumkan Peguam Syarie, Roshdan Sujak Rafie, yang mewakili Mohd Aidil selaku plaintif dalam proses tuntutan hak penjagaan Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna, 2, selepas pasangantersebut bercerai 5 September lalu.

Plaintif turut mengemukakan surat cadangan penyelesaian secara baik kepada Rita Rudaini Mokhtar, 37, yang dinamakan sebagai defendan dalam kes berkenaan. Rita Rudaini, yang diwakili peguam, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain, memohon satu tarikh sebutan baru bagi membolehkan pihaknya meneliti tuntutan dan surat terbabit sebagai persediaan pembelaan.

Sehubungan itu, Hakim Syarie, Abu Zaky Mohammad, selepas mendengar hujah kedua-dua belah pihak, menetapkan 13 November 2013 sebagai tarikh sebutan semula kes berkenaan. Mohd Aidil tidak hadir kerana ada komitmen kerja di Pahang.


15 comments:

  1. babi jahat dia ni..nak menunjuk kat org kononnya baik nak jaga anak...tengokla..tak lama tuhan tunjuk lah..dah berceraipun nak susahkan org lagi...keluarga pun sama nak menunjuk2 kononnya elok..suma tu hipokrit.tu tuhan nak tunjuk hati perut anak beranak ni...apa punya keluarga..jgn kutip buat anak menantu keluarga aidil ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sgt la tu. Masa kecik2 nk bg nafkah pn berkira...dh besar nk ambik nama...kalau aku jd rita...g jahanamle. X pyh ada mak bapak mertua mcm ni. Ada pn bkn mndtgkn baik....

      Delete
    2. Betul sgt la tu. Masa kecik2 nk bg nafkah pn berkira...dh besar nk ambik nama...kalau aku jd rita...g jahanamle. X pyh ada mak bapak mertua mcm ni. Ada pn bkn mndtgkn baik....

      Delete
    3. Poyo je mamatt ni..terang rita yg jg..ko sk2 nk ambik..penat lelah rita lg lth dr pnt lelah ko maen bola..ko jg je mak bapak ko tu..

      Delete
  2. kalau makamah pon x leh datang... nak jaga anak... mmg sedih la anak tu ditinggal2 kan... bapak jenis apa la... ego...

    ReplyDelete
  3. rita tolong pertahankan hak penjagaan anakmu.... jgn benarkan x husband mu pelihara....

    ReplyDelete
  4. betul tu...ada masa ke dia nak jaga anak dia...asyik x hadir je..

    ReplyDelete
  5. pikir logik la..skrg x dapat bini ganti yg baru sibuk la mcm nak sgt hadap anak2 tu..dah kawin baru nanti lain pulak la jadinya..sebenarnya dia nak tutup isu dia nak kawin baru dan dah ada pempuan lain..mak sama, ayah sama, anak pun sama..yg bekas mak mertua tu..sudah2 la nak membalas dendam tu..tunjukla sikap elok pada cucu2 tu..hidop tak menongkat langit org tua oi...sampai masa tuhan sentap juga nyawa tu..paling lama nak menduda 6 bulan jer anak awak tu..nanti dapat la cucu baru..tok sah dok rebut2 cucu yg keluar dari rahim perempuan yg awak tak suka dan buat mcm2 tu.patutnya dah awak tak suka,dah berjaya pisahkan mereka..dok diam2...ni sama serupa..kembar sama,adik ipar sama,suma satu family sama la perangainya...huh..pelik2 org ni..

    ReplyDelete
  6. kalo hak penjagaan anak jatuh ke Aidil.. confirm Rita n anak2 sanggup bunuh diri dari bagi Aidil jaga

    ReplyDelete
  7. yang tak pernah jaga anak2 selama ni pun tak malu nak tuntut hak penjagaan !!!!!! mentua apa punya manusia !!!! dok diam2 aje ... apa nak sibuk campur masalah diaorang

    ReplyDelete
  8. Xpyh la ssh2 nk amik hak penjagaan anak kalo nk jage n jeguk anak pn xde mase..jgn pisah kn anak ngn ibu..umpama manusia tnpa kepala..ko kwen la dgn gf hot ko 2..da tentu dpt anak lg..xpyh rebut2 k..

    ReplyDelete
  9. biar lah bekas isteri je yg jaga anak2 tu...

    ReplyDelete
  10. Sebenarnya jantan ni syg lg kt rita, tp mak bapak dia xkadi...sbbtu dia kacau rita punya hidop....cian, xlama lg gila talak la engko....

    ReplyDelete
  11. Setuju sgt.. x pyh la sibuk2nak ambik anak tu.. klu nak 'tunjuk' sgt bertanggungjwb bg je nafkah anak tu elok2 tiap2 bulan, insyaAllah anak akan ingat bapaknye.. jgn nanti klu dah ambik, x dpt bela elok2 anak benci plak.. malumlah kan, dgn segeranya dah nak dpt bini baru..

    ReplyDelete
  12. Bagi sayalah.bukan dia nak sangat jaga anak tu.itu hanya helah dia untuk mengelak dr membayar nafkah tiap2 bulan kepada anak2nya.tu mesti dihasut mak bapak dia la tu, sbb mereka takut rita turut merasa nafkah yg diberikan....apa punya manusia la ini.lgsg xda hati perut.....ayuh Rita, pertahankan hak mu....

    ReplyDelete