09:51 0

Maut digilis bas

Seorang wanita maut apabila di gilis sebuah bas ekspres ketika mangsa dalam perjalanan untuk menoreh getah di Kilometer 7 Jalan Jerantut-Temerloh, dekat Kampung Paya Rajin, di sini, kira-kira jam 7.30 pagi, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superitendan Azid Ismail berkata, mangsa, K. Saraswahty, 56, dari Kampung Mat Kilau 2, maut di tempat kejadian ekoran kecederaan parah akibat di gilis bas ekspres itu di bahagian kepala.

Menurutnya, kemalangan berlaku apabila motosikal yang ditunggang mangsa dipercayai telah dilanggar oleh bas ekspres tersebut yang berada di belakang mangsa yang kedua-duanya dari arah jalan Jerantut-Temerloh.

“Mangsa yang mengalami kecederaan parah meninggal dunia di tempat kejadian manakala pemandu bas tersebut tidak berhenti dan meneruskan perjalanan ke Kuala Lumpur.

Azid berkata, pemandu bas itu kini ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jerantut selepas menyerah diri petang kelmarin.

“Sehubungan ini, pihak polis minta penumpang  yang menaiki bas tersebut dari Jerantut menuju ke Kuala Lumpur pada jam 7 pagi pada  16 September lalu atau mana-mana saksi untuk tampil ke IPD Jerantut.

-Sinar Harian

0 comments:

Post a Comment