16:59 32

(Gambar) Bukti Kebenaran Bulan Pernah Terbelah Dua


Bukti Kebenaran Bulan Pernah Terbelah Dua (mukjizat Rasullullah SAW)

 Pihak The National Aeronautics and Space Administration (NASA) menemui dan mengesahkan terdapat kesan jalur di bahagian di sekeliling permukaan bulan.

Oleh kerana itu, pihak NASA telah menghantar 3 orang angkasawannya ke permukaan bulan untuk membuat kajian yang lebih terperinci dan secara teliti. Setelah mereka membuat kajian, mereka bersependapat dan yakin bahawa bulan pernah terbelah dua.

Setelah hasil kajian ini didedahkan kepada orang ramai, mereka amat terkejut apabila diberitahu bahawa kisah bulan terbelah dua ini telah diceritakan dan terkandung di dalam kitab suci Al-Quran kira-kira 1400 tahun yang lalu.

Jika kita masih ingat lagi, Nabi Muhammad SAW pernah menunjukkan mukjizat membelah bulan. Peristiwwa ini berlaku apabila Nabi Muhammad SAW menunjukkan bulan terbelah dua kepada orang kafir Quraisy ketika mereka meminta bukti kenabian. Wallahu’alam.

Kenyataan pihak NASA:
“Kami mendapati secara pasti dari batuan-batuan yang terpisah terpotong di permukaan bulan sampai di dalam (perut) bulan. Maka kami pun meminta para pakar geologi untuk menelitinya, dan mereka mengatakan, Hal ini tidak mungkin telah terjadi kecuali jika memang bulan pernah terbelah lalu bersatu kembali”

Penemuan pertama ditemukan 200 tahun yang lalu dengan sebuah teleskop kecil, ada 3 lekukan (rilles) nampak di permukaan bulan yang berlainan jenis.

Telah hampir saat (kedatangan hari kiamat) dan terbelahlah bulan. Dan kalau mereka (kaum musyrik Mekah) melihat sesuatu mukjizat, mereka berpaling ingkar sambil berkata: (Ini ialah) sihir yang terus menerus berlaku. (Surah Al-Qamar – 1 & 2)





32 comments:

  1. SUBHANALLAH ALLAHU AKBAR

    ReplyDelete
  2. Subhanallah...Allahu Akbar...

    ReplyDelete
  3. Allohuakbar..

    Maha besar atasMU ya Alloh,,

    ReplyDelete
  4. Subbhanallah,,Allahu Akbar

    ReplyDelete
  5. apa yang disebut dalam alquran di pastikan kebenarannya...tentang bukti..tinggal tunggu waktu terungkapnya saja, seiring kemampuan manusia melihat, mengurai dan memahaminya

    ReplyDelete
  6. segala puji bagi allah penguasa alam dan isinya

    ReplyDelete
  7. Ohoy..Subhanallahhhh....

    ReplyDelete
  8. subhanallah.....allahu akbar....

    ReplyDelete
  9. Apa yg terkandung dlm alquran itu pasti benar..ALLAH yg menciptakan..ALLAH yg mengaturnya..dan ALLAH pemilik segalanya..SUBHANALLAH WALHAMDULILLAH ALLAHUAKBAR..LA ILA HAILLALLAH..MUHAMMAD RASUL ALLAH...

    ReplyDelete
  10. Subhanallah..Allahu Rabi Wa Rabbuk

    ReplyDelete
  11. Muhammad SAW...sesungguhnya engkaulah rasullullah insan paling mulia

    ReplyDelete