09:58 3

Pelajar Mengadu Di Facebook Selepas Dapat Keputusan UPSR


Pelajar Mengadu Di Facebook Selepas Dapat Keputusan UPSR 


Seorang pelajar menggunakan nama Diana Rina, telah mengadu di fanpage Anak-anak Negeri Sembilan semalam selepas mendapat keputusan UPSR.

Dikatakan pelajar itu mendapat keputusan "cukup makan" sahaja apabila mendapat 3C dan 2D.

Apabila pulang ke rumah, ibunya telah memarahinya dan sedikit sebanyak telah menyinggung perasaan adik Diana ini. 

Perkataan keras seperti bengap dan menghabiskan beras telah membuatkan adik ini bersedih hati dan ada terfikir untuk melarikan diri dari rumah.




3 comments:

  1. Biarlah bermula sebagai 'underdog' tetapi, mesti janji dgn diri sendiri, anda akan berusaha untuk membuktikan pada ibu anda yang anda akan berubah menjadi lebih suksess dari yang lain.... Yang penting, mesti jujur pada diri, jangan derhaka kepada ibubapa walau apapun 'penghinaan' mereka, dan terpenting sekali mesti selalu mengingati ALLAH

    ReplyDelete
  2. to adik..what ever it is she still ur mom..akk dulu pon x bape cemerlang tp jdkn sbg pemakin kejayaan masa hadapan..cuba lagi dlm peperiksaan lain..satu hari nanti adik boleh bangga dngan diri adik..insyaallah

    ReplyDelete
  3. kepada adik diana rina..mak mane yg xmrah kalo adik die dpt teruk..dia marah sebab die syg ngan adik..saya dulu mse spm ngan stpm teruk jugak..da msuk mek diploma ni lg teruk kne mrah..akhirnya dpt anugerah dekan jgak..etiap mak yg mrahkan anak die mmg akan mrah kalo anak die dpt keputusan yg teruk sebab melalui UPSR la kita akn plih sekolah yg mne lgi baik..mak adik mrah sebab die xnk adik msuk ke sekolah yg biasa tu n jdik remaja yg ntah ape2 perangai kt lua tu..cube2 la pahami perasaan mak tu..jgn nk tggu kita jdik ibu bapa bru nk sedar pe yg kita lalui tu la yg mak n abah kite lalui selama ni..

    ReplyDelete