Searching...
03:25 28

Suami Hina Isteri Di Facebook


Suami Maki Isteri Di Facebook


Seorang suami telah memuatnaik status yang amat memalukan apabila menghina dan memaki isterinya di Facebook.

Dalam statusnya, si suami amat marah kerana dikatakan isterinya pemalas dan rumahnya bersepah gara-gara sang isteri kerap melayari internet.


Panggilan yang kasar seperti anjing kurap dan kata cacian memang amat memalukan. 


Walaupun sang isteri mungkin bersalah kerana terleka dan asyik bermain internet, hal-hal rumah tangga seharusnya tidak didedahkan kepada orang ramai apatah lagi memaki dan memanggil isteri sebegitu rupa.

Kepada sang isteri juga, janganlah pemalas dan menghadap komputer sahaja. Jagalah hati suami dan pastikan rumah serta keadaan persekitaran bersih san selesa.




28 comments:

  1. Suami salah sebab post bende bodoh ni, si isteri salah sbb pemalas, mjawab n lu pikir lah sendiri. .hehe

    ReplyDelete
  2. Yang salah ialah suami sebagai ketua keluarga gagal mendidik si isteri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat2.

      Delete
    2. stuju2...apa guna suami, klu maruah isteri dicemar sewenang2nya..huhu..kicik punya hal...

      Delete
  3. ni mesti kawen muda ni perangai pon xmatured lg..isteri 13 suami 20,,owhhhh yg dh divorce tu pasal ni ke?hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa la kelaka awak punye komen... cubala berfikir guna akal jgn guna otak semata2... kawin muda banyak baik dari buruk,bahkan berkahwin itu sangat di tuntut..nie mesti x kawin lagikan,x de orang nk sebab dah tua..hahahahahahahaha..... tu la huhuhuhu..gurau je k.. marah x?? jd jgn gelakan orang yang bercerai n kawin muda..

      Delete
    2. yg kt atas ni mesti kaki tgk drama kawen muda kt tv3 ni kn? kalau dh x matured tu ni la jd nyer..mmg la cegah maksiat,tp buat kawen tu cm kapel je..da bosan,break..pastu anak jd mangsa..biar mak bapak lak jaga anak..awk tu bdk lg..skolah dulu biar abes br komen..

      Delete
  4. macam fake je sbb last comment 8minit...1st comment 5minit...sepatut nye last comment yg 5 minit & 1st comment 8minit

    ReplyDelete
  5. Lolz? Mcm nie pown ade ke?? Masha Allah! -_-

    ReplyDelete
  6. ludah kena batang hidung sendiri

    ReplyDelete
  7. salah isteri sebab komen . haha

    ReplyDelete
  8. Bodoh punya suami.. nak tegur isteri ada caranya bukan memaki hamun... insyallah isteri boleh ikut kalau suami pandai didik. .. kalau tak mampu didik isteri dia baik lepas cara elok... masa nak nikah elok je... kalau xnak meh aku bela hahaha

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Dia xabis kaji facebook lg tuh...

    ReplyDelete
  11. muda..tua itu bkn isu.. sepatutnyer kawal amarah then tegur cara berhemah.. isteri mnjawab mgkin cara teguran sakitkn hati.. sbb cara tulis kt fb jew dh tahu laki jenis baran..ckp lepas..
    isteri sbg suri dlm rmh sepatutnya.. mnjaga hal ehwal segala dlm rmh itu trurus..wlpn x seberape at least buat lh sebaik mgkin.. suami bekerja penat2 blik rmh iginkn perhatian..rmh trurus..isteri y tahu ape keutamaan dlm urusan rmhtgga. msk setakat goreng2 memadai..janji suami x trase spt org bujang..x trurus.. pdhal kat rmh setahunya ade isteri..

    ReplyDelete
  12. Kalau si isteri tahu tanggungjawab dia x mungkin si suami bersikap begitu....

    ReplyDelete
  13. Suami sengaja tu bg malu bini..sbb dh kali2 kot tegur bini luar alam maya..last2 di alam maya bru bini rasa..

    ReplyDelete
  14. i sokong si suami ,, cube la istri patuh perintah suami ,,, ni si suami da tahap gaban marah die..2 bmkne istri dye ni malas lagi drp unta pdg pasir,,, haha,,, istri noob!! gg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tpi, tegur x bermkna bole menghina.. Apapun sbgai suami kena bimbing isteri bukannya menegur pastu hina-hina.. Nak tegur takyah lah hina-hina.. Isterinya pun ada perasaan malu..

      Delete
    2. Syurga tapak kaki suami oi....lu tak takut ke..

      Delete
  15. Senang cakap tkde commitment langsung....si istri ada suami cm tkde suami besarkan internet agak2 la wei lau kena aku pun aku mengamok...... Mana tanggunjawap kau sebagai istri hanya ddk uma je lau keje tkpe jgk ni tdk si suami alik keje penat2 pun nk kena ckp pe auto la gurl....tk perlu tunggu nie sumua tapak syurga di kaki suami.....haish.... So disappointed to have a wife like her....

    ReplyDelete
  16. Hal2 cm nie si istri mau sendiri ingat.....she's housewife so what is her responsibility as a wife mmg patut kene maki pun....lau aku pun maki lagi teru dri si suami maki hamun dia.....tk boleh kasi muka pijak kepala wei....

    ReplyDelete
  17. Boleh jadi betul fb atas tu. Suami kalau letih keje mmg stress. Pegi/balik keje jalan jem. Kat umah bini goyang kaki. Yang paling suami tak boleh terima bila ditegur isteri menjawab. Kebanyakan isteri yg pemalas suka buang masa ni biasanya yg tak keje atau tak penah keje. jadi derang tak faham stress suami

    ReplyDelete
  18. Ni dh tahap paling last sbb x mkn saman. Suami akan tegur cara kias/sindir dulu, tp klu dh bebuih mulut tegur benda yg sama melawan plak tu, mmg ni mkanan dia.. sabar suami ada had limit wahai isteri..

    ReplyDelete
  19. Ini sudah luar biasa..
    rasanya Rasulullah s.a.w tak ajar utk tegur isteri cmni..
    cube kaji balik tips Rasulullah didik isteri..

    ReplyDelete