Searching...
20:46 66

Ustaz Azhar ( UAI ) Dimaki Di Facebook




Ustaz Azhar ( UAI ) Dimaki Di Facebook


Seorang lelaki dengan nama Fydzul Osman telah membangkitkan kemarahan peminat dan pengikut Ustaz Azhar Idrus apabila menghina dan memaki UAI di laman Facebook original miliknya.

Ini semua gara-gara UAI menerima tawaran berlakon di dalam sebuah Filem terbitan MIG, “Ustaz Mung Tunggu Aku Datang”.

Filem ini merupakan filem berkonsep dakwah dan komedi santai yang menampilkan ahli kumpulan Shiro sebagai watak utama di samping UAI sebagai tetamu undangan khas.

Teguran kepada UAI mungkin biasa dilihat ekoran terdapat juga beberapa pihak yang kurang senang dengan cara UAI berdakwah, namun teguran dan makian saudara bernama Fydzul ini amat keterlaluan dan menyamakan UAI dengan babi.

Perkataan itu mengundang cetusan kemarahan kepada pengguna laman sosial yang menganggap teguran itu tidak ikhlas sebaliknya hanya luahan perasaan Fydzul kepada UAI.

Jom tengok kata-kata Fydzul kepada UAI :





66 comments:

  1. pe masalah die nk kutuk UAI cmtu..da rezeki orang tu cmtu yg die jelez npe..jelez plak ke orang berlakon..ntah2 fydzul othman tu yg nk berlakon tp xde orang nk iktiraf..jelez la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai saudara yang mengata UAI ... ingat satu perkara setiap yang keluar dari mulut kita adalah doa.... jika yang baik kita kata maka yang baik kita dapat...tapi kalau yang buruk kita mengata...yang buruk dapat kat kita yang baik dapat kat orang yang kita kata....fikirlah.... nak yang mana.....

      Delete
    2. Semoga diampunkan dan diberi Hidayah,,, Ya Allah maafkan hambaMu yang satu ini,,,

      Delete
    3. allahuakbar.

      Delete
    4. aku pun xsuke UAI nie..tp tergamak nk fitnah/ngata/maki dia....aishhh la, dia nie emo sgt sb UAI kawin ngn pompuan muda yg mgkn kenalan.kekasih dia kut...kui kui

      Delete
  2. ape masalah dia.. mmg kalau buat dlm hiburan ramai nak tengokkan..kalau orang bukan islam tengok cerita tu pastu dia tertarik, alhamdulilllah sbb mereka dh berjaya tarik minat orang bukan islam untuk mengenalinya lebih dekat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, saya seorang non-Muslim.. tapi saya tertarik dan ingin lebih mendalami tentang Muslim ne.. Dan jika umur panjang dan diberi peluang saya ingin sangat memeluk Islam ...

      Delete
  3. Ape dh org yg kutuk......

    ReplyDelete
  4. inilah golongan orang yang mempersendakan agama Islam iaitu menghina para ulama'

    ReplyDelete
  5. dunia dh nk sampai pnghujungnye... owg islam nk tindas ulamak...

    ReplyDelete
  6. ni lah org dari mangkuk hayun ,nk tau mangkuk hayun tu ape mangkuk angkat tahi,tngok muke pun dah kenal muke tahi

    ReplyDelete
  7. eh islam ke mat yg hina ustaz ni? bahasa mcm org kafir laknat je

    ReplyDelete
  8. la, mamat nie la yang terlepas drpd hospital tg Rambutan ari tu.

    ReplyDelete
  9. ko lah babi..babi xmengagu babi...BODOH kutuk sesama islam.BArua ini manusia

    ReplyDelete
  10. Cuba kita pandang dari segi positif. Dia d panggil utk jd pelakon undangan tu rezeki dia. Dia menggunakan media dan lakonan dia utk keagamaan bkn utk menarik lg bnyk kemaksiatan. Kita sesama islam kne saling sokong jika ia membawa kpd kesan yg lbh baik. kan x psl2 dpt dosa free duk kutuk dia.Sekurang2 nyer dia lbh mulia dri kita nie yg serba jahil tentng ilmu agama. Dakwah & penyampaian dia sampai ke telinga terutama sekli anak2 muda. Itu yg kita nak tgk sbnr nya.

    ReplyDelete
  11. assalammualaikum fydzul othman.....saya rasa tidak sepatutnye saudara menghina sesama islam....kalau saudara tidak suka dengan seseorang itu,lebih baik saudara diam...ape salah uztaz azhar idrus pada saudara sampai saudara maki beliau begitu...sebelum kita menghina orang..kita tengok diri kita dulu..muhasabahlah diri saudara...perkataan2 yang saudara tulis itupun dah berdosa...kita orang islam saudara..islam mengajar kita ingat mengingatkan sesama islam...bukan menghina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hantar mesej kat fb dye nih
      www.facebook.com/fydzul?ref=ts&fref=ts

      Delete
  12. Kenapalah pendek akal sangat manusia ni..kalau ye pun xpuas hati dengan UAI janganlah maki dan samakan manusia dengan binatang yang paling keji dan hina tu..lagipun terang2 ko islam..ko xtau ke hukum maki2 orang lagi2 orang yang ko maki tu alim ulamak?

    ReplyDelete
  13. suke2 die je nk kutuk UAI,kalau dh hati busuk tu busuk jgk laa... ko ingt ko baik sgt ke smpai nk samakan org dgn b***,nmpk je baik tp mulut jahat,x padan ngan jantan mulut mcm longkangg..

    ReplyDelete
  14. astagfirullahalazim..sdap je dia mgata UAI..dunia akhir zman..biar Allah yg blas pbuatan laki nih..

    ReplyDelete
  15. lepas2 org yg mlut cmni nih Allah byr cash ni......xlame la tu...

    ReplyDelete
  16. pasal org tak panggil dia berlakon la tu... tu yang dia dengki sangat tu....

    ReplyDelete
  17. ek eh.. tetibe je dia marah2.. ntah ape2.. UAI best.. cara mendakwah dia berkesan.. yg dia tgk cite omputih tu, kengkadang ada juga di kalangan musuh islam yg da maju dgn berdakwah dlm movie.. paling kurang pn, UAI berdakwah pasal islam, ape laaa akal pendek dia ni

    ReplyDelete
  18. Terima lah akibat nya nanti baru tau....Mcm orang tak siuman aja . Mungkin juga ya.....

    ReplyDelete
  19. bese r mbe israel r tuh

    ReplyDelete
  20. saya bukan org alim tapi saya x suka apa yg mamat babi ni tulis dan menghina uai.. dulu saya benci bila menonton rancangan agama.. tapi sejak tgk video uai,,jgnkan video uai semanis kurma pun saya tgk.. so saya rasa cara uai memang berkesan di hati para pemuda.. tapi kau??? apa kau ni talibarut yahudi laknatullah ker? kalau kau kata uai babi.. jadi kau ni apa? iblis?

    ReplyDelete
  21. orang kurang didikan agama,,,
    mcm nie lah jadiknya,,,
    klu mcm tu klu mak die buang die kat kadang babi,,,
    die akan dipanggil babilah yerr,,,
    bagus pandangan ko tuu,,,

    ReplyDelete
  22. Fydzul othman...cuba kita cermin sendiri adakah kita betul2 Islam....sbb Islam tidak pernah menyuruh umatnya mengutuk sesama islam apatah lg dgn perkataan yg seburuk itu....muhasabah dirilah kalau jeleous kat org pun tak perlulah nak ungkap perkataan sebegitu.....kalau dia berlakon pun kau apa masalah duit kau kurang ke,tak dpt cari makan ke????Dia berlakon pun masih juga sebagai ustaz di zaman dunia kini kita perlu mempelbagaikan cara untuk menyebarkan agama demi untuk menarik muda mudi masa kini asalkan tidak bertentangan dengan batas agama.....Nilah salah sorang yg bukan nak menyokong sesama islam tetapi menghancurkan bangsa sendiri....fkir dulu sebelum berkata2 jgn akal fikiran kita dikuasai emosi sbb tak suka tengok org lain berjaya....ado aku kesah????????Makan daging sakit untut,Masuk hospital kenalah belah,bila kepala letak kat lutut,kalau tak suka boleh blah...

    ReplyDelete
  23. mamat ni lahir tahun babi agaknya..tu pasal tak lekang dari mulut dia ayat babi..

    ReplyDelete
  24. x lame lgi ade la yg ngaku, "fb saya telah di godam".... huhuhuuuuu.... :P

    ReplyDelete
  25. eh.......ni lah babi yang ter lpas dri kandang jiran sblah umah aq nih,,,,,,,,,,,,,jap agi aq pi ckap kat cina kat umah aq tuh..........pi tangkap balek babi nih..............sbab babi nih dah terlampau "cerdik "untuk jadi babi...........jdik bnatang len lah...........

    ReplyDelete
  26. "kalau babi sekandang ngan babi, memang babi namanye"
    ko cuba duk sekandang ngan babi...ko pn babi gak agaknya.. nak cakap org biar beradap. menyamakan org ngan haiwan yang tak sepatutnya..nnti dapat balasan cash baru tau.

    ReplyDelete
  27. salahkan kangkung yang dimakan

    ReplyDelete
  28. aku rasa dia ni geng syiah ni . tak pun makan babi bnyak sngat . sbb 2 jd membabi ni .

    ReplyDelete
  29. manusia akhir zaman gitu la jadinya...

    ReplyDelete
  30. Saje je mamat ni nk cari publisiti murahan...mangkuk tingkat betul..berani kutuk uai,jge2 skt..x tkt azab Allah kew,mne tau blk nnt kne lgr lori ke..sia2 je..rmi org dah doa x baek kt kau ni

    ReplyDelete
  31. jealos la tu x dapat belakon

    ish ish manusia manusia

    ReplyDelete
  32. Tgk songkok pun tau dah... biasalah songkok tinggi..

    ReplyDelete
  33. Uia amik awek dia buat bini muda kut

    ReplyDelete
  34. Huii...kasa bahasa..ape yg bro nie xpuas hati?cube brbncang tepi..

    ReplyDelete
  35. aku x hormat orang yang x hormat ulamak..bila jahiliah bercakap tggu jela Allah byr cash.mudah mudahan ko kebal bro

    ReplyDelete
  36. assalamualikum paklong tolong jaga pnulisan anda.. untuk mlakukan tomahan ssuatu pkir dahulu adkah anda towh baikkk sngat.. .... kalau org smua org kat cam towh dkt unq ap yg unq rasa.. dok bpribahasa bagi..

    ReplyDelete
  37. Ntah -tah die jealous, camlh die tu mulia sgt

    ReplyDelete
  38. Ish skang kite dah ngumpat x baik, biarlh die kena hukumsn dri yg maha esa

    ReplyDelete
  39. ORANG TAK ADA AKAL JE CAKAP MACAM NI KAT USTAZ! KEBODOHAN YG TAK DAPAT DISELINDUNG LG. SILA SEDAR

    ReplyDelete
  40. sape yg babi sebenar nye.>...muke dye pon dh ala2 babi gitu..>de aty nk ckp org babi... ko to yg babi.>>aku tmbah babi tonyok agy...

    ReplyDelete
  41. tak semua yg kita buat org suka walaupun kita berniat baik
    kalu tak suka pon tak payah nak maki2 nnti mkn diri sendiri
    harap bila kita berbicara di lelaman facebook ke twitter ke atau mana2 sekali pon kita pergi jaga lah tatasusila kita dari perbicaraan kita sahaja org dpt menilaikan siapa diri kita harap saudara Fydzul Othman berhati2 ye
    kalu marah sekali pon bukan ini cara nye

    ReplyDelete
  42. Hmm. Allah. Apa yang dia marah sgt tu.

    ReplyDelete
  43. kalau bodoh tu jgn tunjukkan sume..smpan sikit tuk pakai taun depan....

    ReplyDelete
  44. kasi dye huraikan ttg hadis yg ad dlm islam..sej islam..ldah semmgnye lbh tjam dr mata pisau..nk tgur,tgurla scara baik bkn memaki hamun..hang dpt dosa dia dpt phala..rugi2..

    ReplyDelete
  45. Kte manusia nie xperfect so semua manusia ada kekurangan dan ada kelebihan diri....yg mn ada kelemahan boleh diperbaiki....yg mn ada kelebihan diri bersyukur itu semua allah yg beri....dlm al quran pun xde menyatakan bermusuhan sesama umat....xperlula nk hina...maki org...hanya kerana UIA dpt tawaran berlakon xharam pun tp batasan dan pembawakan lakonan xdela sesatkan umat....
    Xguna bermusuh kat dunia.....
    Amalan kat dunia pun xtau lagi sempurna ke xlg......bt amalan baik lg bgs drpd mengutuk......

    ReplyDelete
  46. askum semua rakan....yang pasti mamat tindak pernah pergi khutbah atau tak dapat mendapat pendidikan agama....kalau ada dia tak sepatut kata gitu.....menghina ulama dosa besar.....ingatlah wahai...susah nak sebut nama.....pelik...Allah mempercepatkan atau menghumban manusia ke api neraka....adalah org yang miskin dan bodoh tapi ego tinggi nak mampus

    ReplyDelete
  47. Knp la nk mjatuhkan umat Islam sdri... Kata2 pnuh dgn kata nista, penuh dgn cerca... Brtaubatla sblum trlmat,... klau uai tu b**I, kita ni sape la... Kita pn mnsia mcm beliau jga... Sedarla whai mnusia

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  49. Manyak glerrr ini olang....

    ReplyDelete
  50. ak rse ney ad kne mngena ngn bini no 3 ney.. huhuhu

    ReplyDelete
  51. apa yang ada pada kita..kita akan sampaikan pada org..dan org akn smpaikan pada kita balik..jika jahat y kita ada..kejahatan yang kita smpaikan ..dan kejahatn juga y akan kita dapat:)

    ReplyDelete
  52. Mental budak ni

    ReplyDelete
  53. seseorang muslim yg mengata keburukan org lain maka semua kebaikannya akan dipindahkan keatas seseorag muslim yg diperkatakan..ini merupaka salah satu nasihat luqman al hakim kepada anaknya..wallahu taala a'lam

    ReplyDelete
  54. Encik mangkuk...buang je la songkok kt kepala tuh..u know what???my first impression towards u is that u really nice person since ur muka is like innocent one n i dont think dat u will use those words in ur speech..but now i am perfectly wrong n ak rse kata kata kau tu mcm lebih ssuai utk kau instead of UAI...itu slh stu cr UIA brdkwah...mne tau dgn cr tu lbh rmi bdk2 mude yg xbpe btul pale otak yg lbh krg mcm kau ni...bleh knl UAI ttrik n lpasni leh dtg crmh crmh bliau ke...spe tau???kann???so xpyh nk mmbabi babi sgt kt sni hokayyyyyyy!!!

    ReplyDelete
  55. Sebenar nya aku pown bkn nk berapa suka UAI tu . Minta maaf ckp tp bkn menghina ulama , tp zmn skrng nie ulama / ustaz tu kita manusia yg bg . d mata allah btol ker ulama ? allahuallam . Ini pndpt sy , dh slme mne sy blaja . Pelik jgk zmn skrng nie . Tp bab yg babi tu , mmg xptt lh dye sme kan . sbb ciptaan allah sume nya cntk2 n indah2 belaka . xsuka skali pown , jgn lh sme kan manusia dgn haiwan / iblis . kita siapa nk menentukan nya

    ReplyDelete
  56. sbnarnya dia pon nk tumpang famouse sama.... jeles ler tuh

    ReplyDelete
  57. Tu mesti org umno..skit ati sbb uai org pas...sbb biasa org umno je yg suka serng peribadi org ni...pengecut..suka memfitnah...

    ReplyDelete