Searching...
09:32 32

Pendapatan Yuna Dan Shila Amzah



Pendapatan Yuna Dan Shila Amzah


Pendapatan 2 penyanyi antarabangsa ini iaitu Yuna dan Shila Amzah merupakan antara yang terbanyak pada tahun 2013 bagi artis wanita muda.


YUNA:

Melalui laporan akhbar Metro, Yuna mendapat gaji anggaran RM 5 juta setahun dan merupakan yang tertinggi bagi artis wanita muda. 

Ini termasuk gajinya sebagai duta produk, jualan album, runut bunyi terutama The Croods, butik dan persembahan nyanyian. 
Jika dikira-kira gaji Yuna boleh dikatakan RM 400,000 sebulan. Wow.


SHILA AMZAH:

Shila Amzah juga tidak kurang hebatnya. Penyanyi yang menempa nama di China ini dikatkan berjaya mengaut pendapatan sebanyak RM 2.5 juta setahun. 

Sumber pendapatannya dari hasil kontrak nyanyian di China, royalti, persembahan nyanyian, duta produk dan jualan album.


Shila pula meraih gaji kira-kira RM 200,000 sebulan. Masyuk kau.


Baca juga: kisah gaji Najwa Latif (baca sini)



32 comments:

  1. http://www.theweeklypay.com/index.php?share=272856

    ReplyDelete
  2. mkan la bnyk mne pn pndapatan...sudah melunak lunakkn suara ttp hukumny HARAM...jd sumber itu berkatkah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat dengki tu..

      Delete
    2. Tak jd masalah kalau itu yg dia nak buat tok cri rezeki..ada ke dia bogel bdan dpan owg awam?xda kan?ada ke dia cium pelok owg ramai,xda kan?kalau semua owg bfikiran mcm u,patt la kta kat malaysia terlalu lapuk dan ketingalan zaman.jangan tlalu menghina kalau diri x sesempurna isteri Nabi M.

      Delete
    3. mmg haram pon melunak2kan suara dpn org yg bukan muhrim..dh itu hukum nya...x payah nk bahas2 kn lg...

      Delete
  3. Itu antara urusan dia dgn Allah.. kita manusia biasa tk pyh la nak jadi tuhan pulak.. husnuzon

    ReplyDelete
  4. makan duit haram..bangga apa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak tau ke apa tu haram n apa tu halal?x tau,g pejabat agama k.

      Delete
    2. hmmmmm....

      Delete
  5. kutuk org tak haram ke cik...

    ReplyDelete
  6. Tpi dlam islam..lelaki bleh dengar suara wanita hanya tanpa melihat penyanyi tersebut.ini kan konsert live..beribu lelaki..haram hukum nyer...ikut pengalaman sekolah pondok dahulu..sekian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dia buka aurat hukumnya haram tetapi kalau dia tutup auratnya jadi tidak haram kepada org lelaki untuk menonton..

      Delete
  7. haritu imam muda faris dtg kt skolah aku ceramah.. dia kate perempuan kalau nak menyanyi x slh.. suara wanita bukan aurat.. sbb ada hadis yg dimana ada dua org wanita yg ketika itu duduk bersama aisyah di dlm rumah rasulullah sambil menyanyi bbrp buah lagu dan ditegur oleh sahabat nabi. sahabat nabi berkata "keluarlah kamu berdua, sesungguhnya kamu berdua tlh mengundang syaitan masuk ke rumah ini". kemudian rasulullah membalas, "biarkanlah mereka terus bernyanyi dan janganlah kamu menegah" wallahua'alamubissowab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. so org yg g dgr lah yg salah ea?

      Delete
  8. Sblm kondem org pstikn ckup ilmu d dada...

    ReplyDelete
  9. Bab perempuan bernyanyi....
    http://www.youtube.com/watch?v=q2UzmyTNblM
    http://www.youtube.com/watch?v=F5h7dk78FiY
    http://www.youtube.com/watch?v=8hRey2ppTFw
    http://www.youtube.com/watch?v=lCCjgBEwKC4

    ReplyDelete
  10. banyaknya,patutlah ramai yg nk jd artis

    ReplyDelete
  11. 2 urusan die ngn Allah.... Cuma 1 je la.... Ms tgh kt atas, igt ms akn dtg.... Kot2 mrundum ke bawah....dan lht org skllng....

    ReplyDelete
  12. ishh bt ape kira gaji org, kita kira duit yang ada dalam poket kita sudah...

    ReplyDelete
  13. Jatuhnya hukum haram sb first mnimbulkn fitnah,yg kedua pki pakaian x sopan atau menarik prhatian lelaki and yg ketiga suara prempuan boleh jd haram dilaungkn atau d kluarkn sb kalo lelaki boleh berhayal hnya sb suara dia..maka sbaik2nya jgn jd artis..contohnya mcm article ni..kire fitnah la kalo x btul dan kire mngumpat la kalo betul skali pun..so,korg muhasabah diri..sekian..

    ReplyDelete
  14. sharnaaz mmg rugi hbs sbb lpskn shila dulu... :)

    ReplyDelete
  15. kepada yang kondem orang yang ckp hukum haram tu. korang perlu bekap hukum islam atau apa? choi. pffttt. perangaaaaaiii.

    ReplyDelete
  16. http://stayreward.com/index.php?share=127567

    ReplyDelete
  17. Duk dalam utan je...tak payah dengar musik, jangan dengar lagu,jangan tengok tv ramai seksi2, semua haram kan...rezki org pun di kata haram.. so i suggest u duduk dalam hutan.

    ReplyDelete
  18. hrmm... kalu lah aku kaya..

    ReplyDelete
  19. Yang dok melalut ni pasai apa?? Hangpa ka yg nk kena jawab utk dia kt akhirat nnt?? Jaga kain keluarga hangpa la..jgn dok jaga tepi kain org...

    ReplyDelete
  20. Orang zaman sekarang, Apa2 cerita mesti dikaitkan agama ... Kalaupun kamu 2 pandai sangat jangan la tunjuk2 , suka hati orang jalankan hidup diorang sebagai artis .. yg kamu suka-suki menentukan haram halal kerja orang 2 napa ?? xda kerja lain ka ??? Urus diri 2, motivasikan diri sbelum melontar kan apa2 komen .. ADA PAHAM ????

    ReplyDelete
  21. pelik ar aku tengok..asal gaji lebih sikit kecoh sana sini..biarlah itu rezeki mereka..itu usaha mereka..mmg perempuan x bole melunak2kan suara di dpn org bukan muhrim,,tpi itu mereka dengan Tuhan..x payah nk buat kecoh2..smua org dah tahu..

    ReplyDelete
  22. salam..suma komen diatas betui..tp satu shja sbgi peringatan halam dn haram itu jelas tpulang pd kita..bukan jga tepi kain klu kita mengingatkan org siapa pun kita..kalu kita sangkal sama la maksud kita ingkar pd ajaran allah

    ReplyDelete
  23. *halal dan haram

    ReplyDelete