16:51 0

Fazura 'Bengang' Dengan Kenyataan Terbaru Neelofa Tentang Penggunaan Kalimah ALLAH


Fazura 'Bengang' Dengan Kenyataan Terbaru Neelofa Tentang Penggunaan Kalimah ALLAH


Di akhbar Harian Metro, pelakon dan pengacara popular yang cantik, Neelofa telah membuat kenyataan dengan membidas segelinitr artis yang bersikap hipokrit di laman sosial.

Neelofa berkata ianya merupakan hipokrit dan seperti seorang psiko apabila menggunakan nama Allah untuk menunjuk-nunjuk baik.

Ini kata-kata Neelofa:

Lofa juga nak menyentuh sedikit mengenai segelintir artis atau mungkin “public figure” yang suka bersikap hipokrit dalam lama sosial. Perangai macam ini tidak akan ke mana sebab sebagai insan yang diperhati ramai, jangan biar umum “define who you are, you just go to be yourself”.

Paling sedih bila ada juga yang suka menggunakan nama Allah untuk menunjukkan diri mereka sentiasa berada di jalan benar dan tersangat baik. Menggunakan kata-kata positif agama atau nama Allah untuk sesuatu perkara dan pada masa yang betul memang Lofa sangat sokong, tetapi jika tiap kali menggunakan taktik sama untuk menunjukkan imej yang kononnya baik, bagi Lofa itu psiko.


Merendah-rendahkan atau memalukan individu lain melalui laman sosial menunjukkan betapa rendahnya IQ seseorang itu. Bagi Lofa senang saja, kalau betul kita sebagai artis tersilap langkah, jangan perbesarkan isu atau mencambahkan isu itu. Malah, yang harus dibuat adalah mohon maaf dan “move on” atau Lofa lebih selesa berdiam diri.

Terlalu banyak lagi perkara yang jauh lebih penting dalam hidup ini yang Lofa perlu beri perhatian daripada menjawab atau memberi reaksi kurang matang terhadpa mereka yang ingin menjatuhkan kita. Kadangkala memang terasa seperti ingin balas tetapi bila Lofa fikir balik, ya Allah betapa kecilnya mereka ini dan rendahnya tahap pemikiran mereka untuk Lofa “play their game”.

Sementara itu di laman sosial Twitter, kelihatan seorang lagi pelakon popular iaitu Fazura memuatnaik satu tweet yang seperti menyindir Neelofa:

Ini tweet dari Fazura:

Apparently.. A public figure must not use "ALLAH" in social media to justify if they were right because that will make them a hypocrite.

If anyone is really content with their faiths & blessings.. Wouldn't they just write about their blessings without blemishing others? :)

Haha..macam-macam yang berlaku antara dua artis ini. Namun yang menariknya, seorang lagi pelakon popular iaitu Anzalna. Beliau telah memuatnaik status yang kemudiannya dishare oleh Fazura.

Ini tweet Anzalna:

Think twice before u talk about others,because ur words could reveal a lot about ur own personality traits. Have a good day beautiful people!

Wooooo diharap mereka para artis tak lah bermasam muka dan tak bergaduh sesama mereka. Peace Yo !

Baca juga: KISAH NAD ZAINAL dan KEKASIH (baca sini)






0 comments:

Post a Comment