Searching...
17:39 18

Gaji Ibu Remaja OKU, Puan Lola Ialah RM 1549, Pendapatan Kasar RM 2327

Gaji Bersih Ibu Remaja OKU, Puan Lola Ialah RM 1549, Pendapatan Kasar RM 2327


Bos kepada Lola, 40, ibu kepada Muhammad Firdaus Dullah, 15, mendedahkan gaji dan pendapatan yang diterima oleh Lola.

Bos tersebut juga memberitahu Puan Lola tidak pernah menceritakan kesempitan hidupnya jika tidak mungkin bantuan boleh dihulurkan.

Pengurus Kanan Modal Insan Brahim's Airline Catering (BAC) Ahmad Reza Kamaruddin berkata, Lola yang bertugas sebagai pekerja penyajian di syarikat itu sejak 10 tahun lalu terlalu berahsia dan hanya melakukan tugas tanpa membabitkan hal-hal peribadi di tempat kerja.

Ini kata-kata Ahmad Reza kepada Metro::
“Kami terkejut apabila membaca kisah anaknya itu tersiar kerana dia tidak pernah berkongsi masalahnya dengan pihak syarikat atau Kesatuan Pekerja-pekerja BAC yang amat mementingkan kebajikan pekerja dan ahlinya.

“Kami faham dengan pendapatan kasar RM2,327.81 sebulan atau bersih RM1,549.38, ia mungkin tidak cukup untuk menyara dua anaknya tetapi syarikat juga menyediakan banyak ruang untuk membantu termasuk memberi pinjaman peribadi,”

Keadaan Muhammad Firdaus yang kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban dilaporkan stabil dan semakin pulih.

sumber METRO

18 comments:

  1. 2000+ or 1000+ baju RM5 pun x dapat beli , biar betul . .

    ReplyDelete
  2. Oku means..ahli syurga.. dgn manusia bole la ko kelentong bg alasan mcm2..tp dekat Allah??

    ReplyDelete
  3. Let us as a Muslim dont judge their life..Allah knows better..Mari la doakan kesejahteraan Puan Lola dan anak2 nya..Lebih baik lg kita sedekahkan apa yg patut pada yg memerlukan

    ReplyDelete
  4. Itukah yang dikatakan tdk mampu membeli baju stakat bju bundle hanya $1-5? Atau boleh kasi pakai bju adik si abg OKU yg lbih krg sama size? Padahal blh pulak melanggan internet berfesbuk, selfie foto pkai hp kamera, ada duer byr kereta, almaklum sudah nk dptkn public transport ke KLIA tempat keje, walaupun ada kmudahab rapid bus and komuter.. Sy sdri oku dn punya ank oku sesusah hidup sy wajib menjaga merawat dan mngurus anak, namun istilah hidup susah tk bermakna satu lesen utk mengabaikan tggjwb seorg ibu..

    ReplyDelete
  5. habis duit beli tudung Fareeda lettew..

    ReplyDelete
  6. Saya pernah d abaikan suami selama 15 tahun. Gaji kasar + OT RM2000. Anak 3 org kecik2 x pernah terabai. Cukup makan & pakai. Saya yg terabai tpaksa pakai baju yg sama ke pejabat hingga kene kutuk dgn kwn2 yg bmulut jahat. Bukan masalah gaji, tapi masalh cara berbelanja.

    ReplyDelete
  7. Allah...rasa terpanggil nk komen...sy pnh krja gaji 1000 je sbln...suami x krja sbb x dpt krja...cukup je sara kami 6 beranak...belanja ikut kemampuan...bkn kemahuan...alasan x lojik...

    ReplyDelete
  8. Tahniah pd ibu2 yg masih mampu menyara famili walau dhimpit kesusahan.. Besarnya dugaan yg anda tanggung! Semoga Allah memberikan balasan yg sebaik2nya. Amin.

    ReplyDelete
  9. Betul2... kalau x mampu nk beli lampin pakai buang boleh terima akal la. Tp baju bundle pun x mampu mcm x loji jer. Kete blh lak pakai. Tudung up to date

    ReplyDelete
  10. Mmg btol2 x logik dan x msuk akal biar ank sorg dri utk g kje.... dh tentu video tu asli bdk tu ditinggal kat umg terbiar bkn rumah dia... bukalah mata hati wahai manusia

    ReplyDelete
  11. KORANG TOK SAH LAYAN LAH ALASAN PEMBELA2 SI BU DURJANA NIE..KAN DOKTOR DAH CKP SI IBU NIE SAKIT JIWA..DAH BERSALAH TU KURUNG SAJA DLM JEL..JGN KASI IBU GILA NIE BERTEMU ANAK MALANG NI SI FIRDAUS LG..KELAK AKAN DI BUNUHYA PULAK..baca posting dia sebelum nie,tulisan2 pendeknya ttg hidup dia....kalau psychiatrist atau doktor jiwa baca, mmg jelas tanda2 kemurungan, sakit jiwa jelas...

    ReplyDelete
  12. kucing yg kebuluran pun kita bagi mkn..inikan pula manusia..anak sndiri ko buat x ubah mcm bela kucing? lantai tanah..baju reput...rambut blumuran najis..nauzubillah ...alasan ape yg ko nak bagi utk kezaliman yg ko buat ni?kami fhm sbg seorg yg memikul tugas utk mnyara keluarga mmg kita trdesak dan x mmpu..tpi sy pcaya jiran2 tidakla sekejam mana..jika kita minta sehelai baju yg hndak dibuang..mrk akn beri berhelai2..pasti mereka akn beri bantuan sedaya mampu...ini tidak ko buat anak ko umpama kucing...patutnya ko x dilahirkan sbg prempuan la lola!

    ReplyDelete
  13. Tak masuk akal....baju sampai reput kat bdn anak tu.....xpatut...yg sorang sihat wal afiat pulak...xyah lar nak malu ada anak oku...tu adalah amanah dr ALLAH yg kita kena jga...mekap skg lg mahal dr bju anak....mm....alasan x munasabah lngsung....xyah lar nak putar belit citer g...kau SALAH!

    ReplyDelete
  14. tgk kat bersamamu org susah yg berpendapatan lagi sikit dr tu n ada anak kurang upaya pn xpakai baju reput mcm tu.aptb

    ReplyDelete
  15. Tu semua cuma helah bela diri. Nape x htr je anak tu balik sabah, biar nenek atok jaga. X de la terbiar anak tu sorang2. Alasan nk ajar anak tu berdikari. Pakai otak sketla, oi. Anak tu dh OKU, cmne nk dia nak ajar diri dia sendiri berdikari. Hantarla anak tu ke skolah anak2 kurang upaya dulu. Barula Situ ada org blh bimbing dia belajar berdikari. Saya sendiri gaji kasar pun rm2200 je sebulan. Tolak hutang semua, tgl 4rts lbh je. Tapi boleh lg cukup beli keperluan anak mcm susu, pakaian. Tp sbg ibu, kna la dahulukan anak2 biarpun utk diri sendiri x cukup. Ni kan pulak sampai baju anak reput, badan anak tgl tulang, makan taik sendiri. X tau nak ckpla, apa sebenarnya kt kepala otak puan lola ni. Ckp sayang anak tp dalam pada tu sanggup tgk anak jd cmtu.

    ReplyDelete
  16. Sy d tinggal suami...bela 5 anak dgn gji 1600 ckup je wpun ank2 x pat smpurna mcm ank org lain..nape la d abaikan adik firdaus tu..atau mak malu ade ank mcm tu

    ReplyDelete
  17. Allah maha mgetahui. Semua org ko boleh kelentong lola. Dgn Allah boleh k?

    ReplyDelete
  18. siapa kita nak menghukum orang, tu semua Allah punya kerja. Dia lebih tahu segalanya..

    ReplyDelete