09:36 3

Gambar Perkahwinan Chef Wan Dengan Yati


Gambar Perkahwinan Chef Wan Dengan Yati


Dato Chef Wan merupakan chef selebriti paling berjaya dan disegani di Malaysia. Sehingga kini kalau nak kata chef yang bagus mesti orang akan ingat Chef Wan.

Untuk pengetahuan Chef Wan pernah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak iaitu Serina dan Chef Riz. Chef Wan dan isteri bercerai setelah 4 tahun bersama.

Jom ikuti gambar perkahwinan Chef Wan dengan wanita bernama Norhayati Ayob dan kisah kehidupan mereka.

Gambar wedding
Ini komen Chef Wan:

This is my wedding photo perhaps not many of u guys have ever seen it before. I was 23yrs old while my X wife was 20 yrs old. 

The marriage only lasted for 4 yrs .It was a sad ending when two people are not compatible for alot of reasons that i cannot share with anyone here. 

I wanted to be happy and out of the marriage. I tried to be the best husband but sometime u can only do so much. In the end kita berpisah and i continue to pursue my dream to change my career in the bank and to become a Chef. 

Despite what happened between us i have taken the liberty to looked after my x wife and the children since the day i walked out of the house. She never worked in her life and also come from a very poor family background. 

Alhamdulilah hasil bersusah payah saya mencari rezeki dan sikap tanggung jawab saya terhadap seorang manusia yg menjadi bekas isteri saya tidak la saya sia sia kan. Allah juga selama hidup saya ini tidak pernah lupa untuk membantu kami semua to have a better and happy life. 

Sometime u might not be able to live as husband and wife but u certainly can lived like two good friends. Tak payah la kita ni bersikap mcm Anjing dan Kuching berperang siang dan malam saling benci membenci and worst mengaib kan sesama sendiri kerana menyimpan dendam yg tidak kesudahan itu. 

What is past is past.Sedang kan Allah itu lagi Maha Pengampun dan Penyayang ini kan manusia. After our divorce ada juga di kalangan keluarga, Saudara Mara atau pun kawan2 saya yg rasa saya tidak perlu lagi menjaga welfare my x wife.Ada yang menghasut saya untuk tidak memanja kan dia sebegitu rupa. That made me realised masa itu " Wow betapa jahat dan iri hati manusia2 ini yg tidak boleh melihat kebahagian orang lain." 

Tetapi saya jenis manusia yg bukan bodoh dan selalu percaya untuk melakukan kebaikan didalam hidup saya.Semuga Allah sentiasa memberi saya pertunjuk dan kekuatan iman bagi menempuh hidup ini yg penuh cabaran.Insyallah.

Gambar Yati:


Gambar Yati terkini:






3 comments:

  1. semoga Allah berkati hidup kamu semua.. bertuahnya bekas isteri kamu.. tidak seperti saya.. namun saya redha dan percaya ada hak kami d akhirat nanti.. insyallah.. saya juga tidak bergaduh dgn bekas suami, dan hubungan dia dgn anak2 bertambah baik.. alhamdulillah..

    ReplyDelete
  2. ALhamdulillah....Smoga ALLAH berikan kesihatan menambahkan rezki buat Chef Wan kite Aamiin d atas maseh ade rasa tanggongnye terhadap xwife nye...stay cool bro Chef Wan...(Y)

    ReplyDelete
  3. Satu pengorbanan dan sangat bertanggungjawab chef wan.semoga murah rezeki dan diberkati Allah

    ReplyDelete