10:08 0

Sebab Kenapa Zain Saidin Tak Larang Anak Tiri Ke Kelab Malam

Punca Zain Saidin Tak Larang Anak Tiri Ke Kelab Malam


Ada pihak mendakwa  ternampak anak tiri Zain Saidin iaitu anak sulung Rozita Che Wan, Ammar Effendy yang dikatakan masuk ke kelab malam.

Namun bagi Zain Saidin ianya bukan satu masalah kerana berpendapat bahawa anak tirinya itu dalam proses membesar dan bersifat ingin mengetahui.

Itulah punca sebenar kenapa Zain Saidin membiarkan sahaja anak tirinya itu bebas ke kelab malam.

Ini komen penuh Zain Saidin (Rotikaya):

“Saya dahulu pernah melalui zaman remaja. Kita sendiri yang memilih untuk ke sana. Sebenarnya banyak pengalaman yang dapat dipelajari daripada kesilapan yang lepas. Bagi saya tak perlu ada kereta mewah untuk ke kelab. Kereta Satria pun boleh,“

“Kalau halang macam mana pun, kalau dia nak dia akan buat dan lagi kita halang lagi dia buat. Ini cara dia membesar rasa curiga yang ingin mengetahui. Sekiranya tidak melanggar undang-undang, agama rasanya tidak ada masalah. Ibu saya dahulu pun cukup terbuka dan benda-benda sebegini ketika saya darjah 3, ibu sudah ceritakan. Katanya lebih baik dia ceritakan daripada saya ketahuinya daripada orang lain,“ 

Mereka lebih selesa untuk bercakap dengan saya dan bertanya soalan seperti bagaimana mahu berkawan dengan seorang wanita & ada juga meminta pendapat yang lain. Saya akan ajar benda yang baik. Dia tanya saya akan jawab dengan betul tanpa menyorokkan sesuatu daripada mereka. Kawan-kawan mereka saya dan Che Ta pun kenal,“

Zain Saidin boleh dikatakan amat rapat dengan anak Rozita Che Wan ini. Sehinggakan sering berkongsi pendapat dan ajar cara mengurat. :)


0 comments:

Post a Comment