18:37 0

Taktik Terbaru Jenayah Masa kini di Malaysia!

AWAS!!! Berhati-hati dengan Jenayah Masa kini di Malaysia! 



| Sila share kan sebanyak mungkin untuk kebaikan bersama.|

Kisah ini telah dipost oleh seorang anggota polis Malaysia di FB.


Berkongsilah dengan semua orang yang anda tahu, terutamanya isteri, adik-beradik anda, anak-anak perempuan, ibu, kawan-kawan perempuan dan rakan-rakan.

KISAH BENAR:
Di stesen minyak, seorang lelaki datang dan memperkenalkan diri beliau kepada wanita itu untuk membantu mengisi petrol ke dalam kereta wanita itu. Kemudian lelaki itu akan memberi kad perniagaan( contact card) kepada mangsa.


Wanita itu tidak berkata apa-apa dan hanya menerima kad itu dan terus masuk ke dalam kereta. Lelaki itu juga kemudian masuk kedalam kereta lain yang dipandu oleh rakan lelaki tersebut.

Apabila wanita meninggalkan stesen tersebut, dia melihat lelaki itu juga keluar dari stesen pada masa yang sama. Hampir serta-merta, dia mula berasa pening dan tidak dapat manarik nafas dengan sempurna . Dia cuba untuk membuka tingkap dan menyedari bahawa bau adalah pada tangannya; tangan yang sama digunakan menerima kad dari orang di stesen minyak iaitu lelaki tadi


Beliau kemudian melihat lelaki tersebut mengekori dibelakangnya dan dia merasakan dia perlu untuk melakukan sesuatu yang pada ketika itu. Dia memandu masuk ke halaman rumah org yang yang pertama di temui dan mula membunyikan hon dia berulang kali untuk meminta bantuan. Lelaki tersebut akhirnya terus memandu pergi tetapi wanita masih berasa agak teruk kerana selama beberapa minit barulah dia akhirnya boleh menarik nafas beliau.


Rupa-rupanya, bahan yang ada pada kad yang boleh membahayakan sistem pernafasan manusia .
Dadah ini dipanggil 'BURUNDANGA'. (Tidak diketahui Untuk Orang Setaka) dan ia digunakan oleh orang-orang yang ingin melumpuhkan mangsa dalam usaha untuk mencuri daripada atau mengambil kesempatan daripada mereka.


Dadah ini adalah empat kali lebih berbahaya daripada dadah rogol dan dipindahkan dari kad atau kertas kepada manusia dgn mudah .. Jadi sila jaga dan pastikan anda tidak menerima kad daripada seseorang apabila anda bersendirian atau di jalan-jalan.


Ini juga boleh dilakukan kepada orang-orang yang datang menjaja dirumah dan memberikan anda kad perniagaan apabila mereka menawarkan perkhidmatan mereka.


♥ LIKE | COMMENT | SHARE ♥

0 comments:

Post a Comment