16:14 1

Luahan Hati Dayana

Terbaru, menerusi laman Facebook Noor Dayana, dia berkongsi luahan hatinya dengan menulis sebuah nota yang agak panjang menceritakan mengenai perasaannya berkaitan perkahwinan kedua suaminya itu.

Dalam luahan itu, Dayana seakan perit menerima berita tersebut dan menurutnya bapanya, Lokman Abdul Hamid, anaknya itu tidak pernah redha atau memberi sebarang keizinan untuk dimadukan oleh aktor tersebut.

Di bawah, penulis kongsikan bait-bait kata daripada Dayana buat tatapan pembaca semua.

Tak usah bicara tentang payung emas
 Kerana Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah


Tak usah bicara tentang zuriat  
Kerana Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…


Tak usah bicara tentang setia 
Kerana Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan


Tak usah bicara tentang tanggungjawab  
Kerana Aku tahu kau lebih arif tentang itu


Tak usah bicara tentang kesempurnaan  
Kerana Aku terima kekurangan kau kerana Allah


Tak usah bicara tentang dia  
Kerana Aku diasingkan darimu kerana dia


Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah.. Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan…

-mynewsHub-

1 comments:

  1. walau marah mana sekali pun kite pada suami kite ttg perkara yg telah berlaku, ingat kite adalah ISTERI dan masih bersuami...buruk mana pun SUAMI itu kita sebagai isteri tidak boleh mengaibkan dan membuka keburukan suami itu kpd org lain walaupun dengan ibu bapa kite sekali pun....

    igt...wlaupun kite tak bercerita dengan mak bapa kite pun tetapi LUAHAN di FACEBOOK adalah salah 1 perkara yg amat kite tidak sedari bahaya bahawa kite dah BUKA KEBURUKAN pasangan kite...Nauzubillah....

    ReplyDelete