Searching...
21:01 96

Kalau Kahwin Lagi Tolong Jaga Kehormatan Suami - Aidil


Kalau Kahwin Lagi Tolong Jaga Kehormatan Suami - Aidil


Aidil mengakui sedih dengan perceraian itu, tetapi terkilan dengan sikap Rita yang memburukkan namanya melalui media sosial. 

Menurut Aidil, punca penceraian adalah disebabkan kesilapan mereka dan bukannya kerana kewujudan orang ketiga. 

Aidil kini merupakan kapten bola sepak JDT dan Malaysia.

Ini Kata Aidil:-
Dia melepaskan geram dengan cara itu sedangkan hal rumah tangga tidak boleh dihebohkan. 
Apapun dia pernah menjadi isteri dan masih ibu kepada anak-anak saya. Saya sedih dengan perceraian ini, tetapi reda atas apa yang berlaku kerana saya yakin ada hikmah di sebaliknya.
Biarlah masalah ini saya simpan dan tidak perlu orang lain tahu.

Namun, saya mahu menasihati Rita, sekiranya ditakdirkan berkahwin lain, tolong jaga maruah suami, jangan sesekali mengaib kan suami.

Saya reda dan terima jodoh kami hanya setakat ini saja, tetapi tidak pernah berdendam dengan Rita
Sementara itu Rita memang ada menangis, nak tahu puncanya? Jom baca artikel di sini (KLIK SINI).

Aidil juga telah mengesahkan perkahiwnan dengan pilihan hati iaitu Zarema. Pasangan ini juga telah mendapat restu dari keluarga untuk bernikah (BACA SINI

96 comments:

  1. abis keluarga hina malukan die kt public bole plakkk...laki dayusss sekor lagik nihh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh anonymous...keluarga dia punca segalanya..rita tidak bersalah dlam hal ini..aidil2...

      Delete
    2. tengok jelah lama mana rumahtangga dia dgn si zarema tu..skrg dia rampas aidil dri rita nti perempuan lain plak rampas laki dia..

      Delete
    3. sat2.. aku rs masing2 kena rampas.. hahahah...

      Delete
    4. Nak tutup malu lah ni...jng nak pura pura baik jantan sundal tak sedar diri..really a cheap publicity. .......

      Delete
    5. selalunya begitulah masing2 public figure, biasalah tambahan pula lelaki pun ada egonya.

      Delete
    6. Tau ke x definisi dayus tu sbnarnya?

      Delete
    7. motif? hopefully aidil sedar bahawa semuanya berlaku disebabkan pihak ketiga.. tq

      Delete
    8. Kalau rita tu takde wt hal nape dia janda sblm ni dan nape smpai 2 kali menjanda. Pk la skit. Dorg anak da 2 tk kan aidil nk lepaskn rita mcm tu je kalau rita tkde wt perangai

      Delete
    9. habis tu kenapa bomoh tu menampar buaya tembaga... ish ish... bingung bingung

      Delete
    10. Bomoh ponn....jaga la sikit aib buaya 2....haiahhh x mo cam tu x mo x mo

      Delete
  2. Elok berpisah dari menambah dosa dua2 pihak.

    ReplyDelete
  3. Hbs mak ko hina dy xpe plak?xaibkn org ke tu?

    ReplyDelete
  4. Ko tu yg nk kn hormat rita..cerai pun pkai sms je..jantan dayus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tau x ap maknanya dayus tu?

      Delete
  5. apa2 hal pun awk tu suami.... isteri x akn kurang ajar kalau suami memberi contoh yg terbaik.... isteri kan cermin suami.... manakala suami pula cermin isteri.... dua-dua silap.... jgn ingat rumahtangga ni kawin sorang2 jer....

    ReplyDelete
  6. Ko tu yg tah apa2. dh tgglkn bini...ko blk ko sentuh dia lg. jantan apa la ko ni.. time nk kwin jd ank derhaka, plk x bgtau mk bpk. bila dh jd jd laki org, reti plk taat kt mak ko... Jantan apa la ko ni

    ReplyDelete
  7. dah kalau mak mentua tak suka tu...menantu baik pun dia kata jahat......

    ReplyDelete
  8. Sokoung u olls!!
    Jntan x guna...da la ceraikan pkai sms!!
    Aku ckup pntang kluu lelakii cenggini!!! Agak2 patotla klu nk sblhkan mak koo pon!! Itu bini! !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh,xpyh disibukkan hal rumah tgga org,jadi kat kau bru taw

      Delete
    2. Bodohla komen atas tu..memgla lelaki kena lebihkan mak dr bini..syurga anak lelaki bwh kaki ibu..len kali belaja agama dulu.

      Delete
    3. kau pun 2X5 bodoh dan patut blajar agama gaakk..biull..sama spesiel aidil jugak ni..

      Delete
    4. Apabila suami lebih taatkan isteri daripada ibu sendiri, tunggulah akan tibanya azab dan seksa dr dunia hingga akhirat. Nauzubillah...

      Delete
    5. Kita akur pada hukum agama... kalau nk taat pada ibu kenapa x dari dulu lagi...? Kenapa dah ade 2 ank baru lah nk taat pada ibu....? Dimana letaknya tanggungjawab seorang suami....? Kalau bukan punca org ketiga kenapa secepat tu jantan x guna tu kawen lain...? Pikir2kan lah....

      Delete
  9. Moga dua pihak mendapat kebahagiaan...

    ReplyDelete
  10. kesimpulan nya dah tak ada jodoh lagi ... jodoh kan Allah yang menentukan ... tak elok membuat andaian ... mungkin ada hikmahnya ...

    ReplyDelete
  11. Kalau dh jantan x guna mmg mcm ni perangainya.... Dia buat apa pun semua btl tp dia x thu Allah maha mengetahui... Jawablah nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ang ni duk pompang2 xtakut ke nk jwb apa esk?siannya kt ang ni

      Delete
  12. ~~ tgk muka pon dh taw, kaki pompuan... well, no wonder if rita wat u gini.. perangai very disgusting... nafsu di dahulukan, nasfu jgk di utamakan

    ReplyDelete
  13. lebih baik engko ingatkan bakal isteri baru ko supaya jaga2 bila brdepan dgn mak mertua...hehe...mak die hina rita di khalayak...ok la pulak..huhu

    ReplyDelete
  14. Apelah korang ni..suke sgt buat andaian bkn2..bkn kite taw hal sbnar pun..cume rita ngan bkas laki die tu je yg taw...ape2 pun hope dorang bahagia...

    ReplyDelete
  15. Pandailah mnyalahkan pompuan je...da terang lagi disuluh yg si lelaki ni ada pompuan laen.....ni bukan gosip.....fakta......depan mata siap makan bersuap.........

    ReplyDelete
  16. Kita x tau ape masaalah sebenar... sebsab bukan serumah dgn mereka... mesti ada sebab . Kalau mulut dh mvm puaka..... sape yg suke????mak bapak pun benci.... x tau malu.. kawin pun lari... cube la korang jadi mak ... ank wat perangai mcm tu.... korang bangga???? Kalau jenis perempuan ada harga x kan nye ikt cara kawin mcm terdesak .... .. sepekara .. kwn pulak dgn budak muda... ape tau ???? Ngikut je.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala..kawin lari pun dgan ank jntan dia gak..tepuk sblah tngan x bebunyi le beb..

      Delete
  17. Semoga aidil brbahagia selalu.

    ReplyDelete
  18. yang korang sibuk sangat pasal diaorang apa hal? biarkan je la,korang tak ada hak nak kata apa apa dekat diaorang...sebelum nak maki orang lain,cermian diri tue...jangan menilai sebelah pihak je,cuba nilai dua dua pihak...jangan bersangka buruk...letakkan diri kita sendiri dalam keadaan diaorang? mesti korang tak suka kan kalo korang kena teruk macam nie...fikir hati orang lain,jangan nak fikir diri sendiri je...kita manusia ada otak bukan tak ada otak...Allah dah bagi otak tue guna la elok elok ok....

    ReplyDelete
  19. Go aidil..isteri lau da benci suami pn hope bole respect la skit...ape guna nya syurga isteri dibawah tpak kaki suami!!

    ReplyDelete
  20. lelaki lau dah curang sapa nak ngaku..bila org pompuan ngamok2,mulalah cita tu cita ni tabetul tu tak betul ni..betul x?

    ReplyDelete
  21. Kite sume xtaw ape yg terjd slm kuarga mreka.. kiye xde hak meletak hukum sape yg slh sape yg btl. Hanye dieorg n allah je yg taw. Kite2 ni jgn duk pulun sgt kate kte kt org. Jg dri msing2 kluarga masing2. Ape yg jd kt dieorg amek ikhtibar.. n panduan.. Allah tu maha mengthui...

    ReplyDelete
  22. Setuju lah.. sapa yang dah kawin mesti faham keadaan rita (kalau betul segala luahan nya)

    ReplyDelete
  23. mak ko bkk aib c rita 2 xpew plk
    dsar jntn xgne la weee

    ReplyDelete
  24. Rileks le ..anggap tiada jodoh..allah maha mengetahui..

    ReplyDelete
  25. anggaplah jodoh semua Allah yang tentukan.... sy yang kawin kali kedua relax je pun... dah x de jodoh... memang lah sedih bila bercerai... tp dah setakat tu.. mungkin ada hikmah di sebaliknya

    ReplyDelete
  26. Mungkin cara kahwin tu dh salah.... lgpun ini ujian Allah buat mereka.... semoga dpt aman kedua belah pihak...

    ReplyDelete
  27. time suami isteri baru la kau sebok nak ckp syurga isteri bwh tapak kaki suami.bab smyg tak nak plak kau ikut suruhan agama.

    ReplyDelete
  28. http://www.theweeklypay.com/index.php?share=272856

    Relakss ..

    ReplyDelete
  29. Salahkn diri sdr ats Ape yg b'laku..cb renungkn kembali d'mne silapnya kita..ujn Allah bt mereka,ada hkmh

    ReplyDelete
  30. Ingat semua..kita kn ade iman... Kita kn beriman dgn rukun iman yg ke 6.. Qada' dan Qadar... Semua yg berlaku adalah ketentuan Allah swt blake.. Jgnlah kamu plak yg bergaduh.. Takde faedahnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doakan mereka agar dpt menempuh hari2 mendatang dgn kebahagiaan demi masa dpn anak2 mereka..

      Delete
  31. Setiap y berlaku ade hikmahnyee..jika Allah ambk ssuatu dari kita Allah ingin bgi y terbaik buat kita...pjalnan hidup kita dh diaturkan oleh sang percipta...kita hrus llui walaupn pahit...doa y terbaik supaya hari2 y mndatg lbh baik dr sblmnye...

    ReplyDelete
  32. nak tunjuk dia yang baik la tu tapi entahlah....

    ReplyDelete
  33. Ramai betul haters Aidil.hahahaha, anyway kita tak tau apa masalah sebenar, so terima la takdirnya, percaya la ada hikmah di sebalik kejadian n cukup2 la mengata buat tambah dosa korang.

    ReplyDelete
  34. nafkah anak jgn lupa

    ReplyDelete
  35. aku pun myampah dgn aidil.mak dia pun satu, cuba la terima menantu tu. jgn meruntuhkan masjid.kesian cucu tu.gunala akal sikit.kan baik kalau cucu tu dpt bapa, atuk,nenek dan uncle anty yg baik.bahagianya menjalani hidup.ni tak membesar dlm keluarga yang berpecah belah. sm mcm safie sali tinggalkn anak bini semata2 mo kawin lain.mcm kucing ja tinggalkn anak bila da lahir.nasib baik kasi blanja.

    ReplyDelete
  36. ketam ajar anaknya jlan betul mcm diatu betul sngat jlannyer

    ReplyDelete
  37. dah jangan salahkan sesiapa..marilah kita mengucap dua kalimah syahadah kerana sesungguhnya ajal itu akan datang bila-bila..

    ReplyDelete
  38. Pd awal penikahan lg sudah buat masalah dgn family masing2 ......jg ini la kesudahan nya ....rumahtangga tidak bahgia dan kekal lama jika tidak direstui makbapak.....kelakuan dan tingkah laku adalah iringan utk nak di jd kan sbb .....doa kan la mereka bahgia atas kesilapan yg terlanjur ..,,amin

    ReplyDelete
  39. innalillah....jodoh itu rahsia Allah
    hanya Allah yg tau ape yg kite tk tau

    ReplyDelete
  40. baik jg diri n family memasing......

    ReplyDelete
  41. ni satu kluarga jenis x abis skolah la ni, otak sama saiz dgn otak katak ...sebab tu satu kluarga perangai macam gampang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. drpd kau dok caci owg,baik kau tgok kluarga kau.tkut2 jadi cm dowg baru kau taw

      Delete
    2. Kahkahkah

      Delete
  42. perkara halal dibenci Allah s.w.t adalah cerai..

    ReplyDelete
  43. dalam perkahwinan mesti ada pergolakka tetapi kenapa kita harus menghina seseorang itu padahal kita boleh mendoakan kebahagian orang lain..jangan memandang mudah kepada seorang suami adakalanya ia berlaku disebabkan tiada masa untuk keluarga..jika betul seorang peminat bukankah kita patut mendoakan kebahagian rumah tangganya..bukan menghinanya

    ReplyDelete
  44. alamak ai..yg kite sibuk nk memaki bgai nk wtpe,bazir air liur je,klau da xd jodoh nk wat cmne kn,igt kowg maki2 tu dowg ley bersama blik ke?lagipun bkn nye kowg tahu kisah sbnar dowg ni,klau bnda yg kowg ckp x btul,fitnah taw x.dosa memfitnah lagi besar drpd mmbunuh.igt tu!!drpd kowg dok caci maki bgai,baik dktkan diri dgn Allah.skadar pringatan utk smua n x lupe utk diri sndiri.

    ReplyDelete
  45. ada otak tu pikir sblum berckp,ad mulut tu jgn dok caci maki owg,Allah tarik nikmat tu bru kau taw

    ReplyDelete
  46. kdg kita sifat manusia lebih suka mencari kesalahan ...dari selesaikan masalah...kdg masalah kecik...jdk besar...bila salah sendiri x nmpk....Salah org kemain lagi....Allahuakbar

    ReplyDelete
  47. aishh.. da mcm cerita 'julia'.. mak mertua xsuka menantu.pas 2 cari bomoh suh dorng ni gaduh2 smpai cerai.. napalh rita xambk insetif lain. p brubat kg ke.. suma 2 xmustahil kan tjadi dlm hdup mereka.. hehe.. hny pandangan..

    ReplyDelete
  48. saya rasa kita smua perlu memainkan peranan & tanggungjawab masing2 & bukan main lepas tangan atau menu ding jari ke arah satu pihak sahaja bila terjadinya sesuatu musibah atau pertingkaian antara kedua-dua pihak terutama skali ahli keluarga yg lain...sepatutnya memberi tunjuk ajar & Cuba untk mendamaikan mrk suami-isteri & bukan terus memberi jalan kluar yg paling mudah - bercerai. Walaupun pernikahan mrk tdk direstui tetapi dah nikah pun, dh ada DUA anak pun jadi apa lah salahnya buang rasa benci, rasa marah tu demi anak2 yg tk bersalah tu...sepatotnya sbg yg lebih berumur biarlah kita didik mrk & bukan mengeruhkan lagy keadaan dgn kehadiran kita sbg batu API mahupun mak jujat.

    ReplyDelete
  49. BIARLAH SIAPA YG BENAR SIAPA YG SALAH....AYU PERCAYA PADA HUKUM KARMA.....BERANI KERANA BENAR....

    ReplyDelete
  50. btl tu setuju..tp ak tetap kecian kt rita hehe...

    ReplyDelete
  51. Can anyon translate to English?Care to tell me about this? Thanks.

    ReplyDelete
  52. nak nasihat rita tp diri sendiri pun tak betul,,jangan letak kesemua kesalahan tu pada isteri..awak pun tidak hormat isteri awak..

    ReplyDelete
  53. Kekadang yang komen nih lebih sudu dari kuah..
    Memang dah di takdirkan jodoh Rita dengan Aidil sampai setakat itu..
    Kita sebagai saudara seislam..doakan kebahagian untuk diorang...
    Bukan tau cari kesalahan orang lain..
    Pada saya, apa yang disampaikan oleh Aidil ada benarnya...
    Tidak seharusnya Rita menceritakan hal perihal rumah tangganya pada umum..
    Perkahwinan pertama Rita pon...berlaku perkara yg sama..
    So harap Rita muhasabah diri..
    Pada Aidil..Tanggungjawab pada anak2 jgn dilupakan..
    So pada yang lain-lain jadikan ini sebagai tauladan...Jangan jadi batu hasutan pada mereka :)

    ReplyDelete
  54. Kita same2 lh doakan kebahagian aidil n Rita......x pelu lh nk caci bgai....wat tmbah dose je.....kita x tau ape yg terjadi sepnjang perkahwinan diorg....so just doakan kebahagian mereka je.... X susah mane pon....

    ReplyDelete
  55. hurm...dah la korang...x prlu la nak pnjng kan crita...anggap jak dorg takde jdh...walaupun ssah nak pcya takde jdh, tpi 2 smua telah di atur kan oleh Allah...jln hidup dorg dah d tntukan bgini...so, sdah2 la ckp2 bnda yg kita x taw...sepa kita nak ckp org...jgn men cakap2 jak, klau kita x tau pokok pangkal crita...am I right...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg le..tp dia buat lawak suh jga kehormatan suami konon.yg bg bini tu belakon pelok jntan itu ini.ape citerrr

      Delete
  56. Masalahnya..bukan nk sibuk hal diorg..tp si aidil wat lawak la..suh rita jangan aib suami lar konon..yg kau tu dh pandai sngt ke!!klu betui apsal x jga bini tu betul2,x yah la bgi belakonn..duk pelok org itu ini..tanggung la nafkah bini tu..suh dduk rumah.kau bkan x mampu..kau yg buka aib kau sndri..aidil..kau yg benarkn bini kau aibkn kau.lawak2

    ReplyDelete
  57. Lantak dia org lh...xyh nk sbuk2 la...kalut la

    ReplyDelete
  58. x pyah nak sibuk2 pasal dia org..bkn dpt apa pun.makin tambah dosa kt je..ada eloknye jglah diri kt sndiri dan kuaraga

    ReplyDelete
  59. Dosa kerringgggg....bguihhh2

    ReplyDelete
  60. Yang remeh dan yang temeh.ada otak pakai ada telinga dengar ada mulut diam.

    ReplyDelete
  61. Lawak apa si aidil nie buat suruh ex wife dia jaga kehormatan suami kalau dia kawin lagi... Abis isteri si aidil tue jaga sangat lah kehormatan... Tunjuk picture honeymoon sana sini yg cantik sangat tue .. adoyai...

    ReplyDelete