11:43 1

Luahan rakyat isu RON 95 naik

Sejak Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kenaikan harga minyak petrol RON 95 sebanyak RM 0.20 sen seliter dan kenaikan harga Diesel Rm 0.20sen seliter pada 3 September lalu.

Tinjauan dan maklum balas terhadap isu kenaikan bahan bakar itu telah mencetus kemarahan rakyat yang rata-rata tidak bersetuju dengan tindakan yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional tersebut.

Akibat daripada kenaikan harga bahan bakar tersebut ramai pengguna yang terjejas dan tertekan dengan taraf hidup yang semakin tinggi.

Ada juga segelintir rakyat yang risau serta kuartir Malaysia akan mengalami masalah yang lebih serius ekoran harga minyak serta bahan mentah yang lain dinaikan akan menimbulkan masalah kepada ibu bapa akan berkerja keras dan lebih masa justeru anak-anak akan terbiar kerana tiada pengawasan daripada ibu bapa .

Dikuatiri masalah sosial akan lebih menjadi- jadi di kalangan remaja masa kini. Ikuti serba sedikit luahan hati rakyat tentang isu kenaikan harga minyak RON 95 dan Diesel.









1 comments: