11:53 2

Iklan Melampau Samsung Sengaja Atau Tidak ?



Iklan Melampau Samsung Sengaja Atau Tidak ?


Terpampang besar di billboard iklan yang dikatakan melampau dari Samsung untuk mempromosikan produk terbarunya iaitu Galaxy Note.

Diakatakan pihak Samsung cuba mempromosikan bahawa kuasa pen adalah lebih hebat dari pedang. Dikatakan ituyang ingin disampaikan dalam iklan di Billboard, merujuk pada pen Galaxy Note.

Tapi apa yang tertulis adalah ‘The PENIS, mightier than the finger’! yang mempunyai maksud yang lain. Paham-paham je la ye.

Jika dikatakan tersilap, bagaimanakah syarikat besar seperti ini boleh membuat kesilapan? atau adakah ini cara menarik perhatian kononnya tersilap. Pun boleh kan.

Iklan Billboard ini telah dinaikkan di beberapa buah negara termasuk Egypt, Pakistan, Kenya dan France.

Di Kenya, masyarakat di sana  membuat laporan agar ia diturunkan kerana tidak sesuai dan melampau. Iklan dari Pusat Persidangan Antarabangsa Kenyatta (KICC) telah diturunkan.

Sementara itu pihak Samsung masih belum memberikan sebarang kenyataan tentang perkara berkaitan. –mynewshub



2 comments:

  1. trtmbah IS jer dh bole mnjadi maksud lain.... slalu trjadi kat wall2 fb... so... sila semak perkataan sbelum mengepos di wall2 anda k... hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp saya rasa dia ingin menulis THE PEN IS, MIGHTIER THAN THE FINGER... kesian syarikat samsung... hnya sedikit kesilapan je, ramai yg kecam... huhuu....

      Delete