11:27 0

Luahan Ibu Kecewa Dengan Anak Di Facebook


Luahan Ibu Kecewa Dengan Anak Di Facebook

Seorang ibu melahirkan rasa kesalnya dan meluah perasaan di facebook dengan tindak tanduk anaknya yang menukar status Facebooknya.

Dikatakan anaknya menukar status "ENGAGE" atau bertunang yang membuatkan ramai kenalan dan sanak sedara yang terus menghubungi si ibu bertanya tentang pertunangan itu.

Si ibu pula mestila blur dan tidak tahu menahu. Haha macam-macam. Mungkin anaknya hanya suka suka sahaja menukar status hubungan di FB, kadang-kadang untuk meraih perhatian. Kadang-kadang untuk menunjukkan hubungan dengan kekasih semakin serius. Itulah ragam FB.

Ibu dan ayah sememangnya sering bersikap mengongkong dan menjaga batas anak-anak. Tindakan ini sebenarnya menggambarkan kasih sayang ibu bapa kepada anak-anak. Mereka mengongkong kerana risau dengan kehidupan sosial dan kadar jenayah yang semakin berleluasa ketika ini.

Ibu dan bapa pada zaman ini pula harus bijak mengawal tindakkan anak-anak. Jangan nampak seperti OVER atau keterlaluan nanti anak mula memberontak. Hanya orang yang ada anak tahu kenapa ibu bapa mengawal anak-anak. Kepada yang belum ada anak, tunggulah nanti bila dah ada anak sendiri.




0 comments:

Post a Comment