20:40 11

Hatta Dolmat Beri Penjelasan Fesyen Neelofa



Hatta Dolmat Beri Penjelasan Fesyen Neelofa


Pereka fesyen pakaian Neelofa di Majlis Anugerah MeleTop Era iaitu Hatta Dolmat telah memberi penjelasan tentang fesyen yang mencetuskan perbualan orang ramai.

Fesyen Neelofa itu mendapat perhatian dan menjadi viral ekoran kritikan negatif yang diterima dari para penonton. Baju itu dikatakan hodoh dan ada juga yang mengatakan ianya seksi. Lagi lawak, fesyen Neelofa itu dijadikan troll kerana kelihatan seperti kostum Dragon Ball dan pakaian renang dan juga Power Rangers.

Lihat Fesyen Neelofa di sini (KLIK SINI). Ini luahan panjang lebar dari Hatta Dolmat:

Cuba search google #anugerahmeletopneelofa, result show that high light of the main issue is about sexy, i nak clarify a few things about outfits neelofa malam#anugerahmeletopera #meletop, bila melibatkan media., hatta rasa perbetulkan sedikit ralat disini, yang mana kita tahu " little mistake still a mistake" untuk media dan umum yang mungkin terkeliru, outfit pertama rekaan bercirikan #jumpsuit #pink adalah rekaan pereka #wanpa, rekaan ini menimbulkan isu, namun bukanlah hal hatta untuk bercerita pasal rekaan #wanpa, mungkin bila #wanpa bersedia mereka akan tampil mengeluarkan kenyataan.

Namun, hatta di sini bermohon maaf secara terbuka andai rekaan hatta untuk neelofa #neongreen and#black menjolok mata atau seksi pada mata anda., apa yang hatta cuba tampilkan adalah "the in thing in fashion" secara globalnya., neon, crooped jacket, texture fabric, neelofa pulang dari LA dua hari sebelum majlis, dan kami bersetuju memilih neon green fabric yang neelofa bawa dari LA untuk menepati tema anugerah yang lebih relex, santai, edgy and modern in a fashion way., di samakan dengan watak animasi dragon ball, hatta bukanlah pecinta kartun animasi namun mengangkat rekaan hatta setaraf kartun animasi jepun adalah sesuatu yang boleh di banggakan, and we know all fashion foward people is look up for Asian designer especially japan, because they master in pattern tranform manipulation and magice pattern.


Well no body is perfect in what ever they do., kalau perfect pun still kita tak boleh nak puaskan selera masyarakat kita yang cita rasanya berbeza., hatta suka challenge diri untuk buat something new, fresh rather than playsave design yang boring, tapi yang boring tu lah masyarakat kita suka., hatta tak pula salahkan masyarakat kita yang kurang ilmu pasal fashion and what is all about, but dengan dunia di hujung jari kini, semua kita boleh search untuk ilmu pengetahuan kita walaupun sikit, ilmu yang membezakan kita dari tak tahu lepada tahu, cuma etika kita sebagai pengkritik umum, jika kita tidak pasti jangan lah mudah melempar tomahan., apa yang membezakan kita dengan orang lain adalah cara kita komen, everyday is a learning process hatta pun bukanlah bagus mana, hari hari pun hatta masih cuba perbaiki tiap kelemahan yang ada. 


Andai kata umum tak boleh menerima satu satu rekaan yg fresh modern n fashion foward so tugas hatta sebagai pereka terhalang untuk terus berkarya, macam mana kita nak angkat rekaan kita setanding peteka luar kalau kita tak boleh menerima sesuatu pembaharuan? Jadi hatta pilih untuk terus bekarya dalam landasan pilihan umum.,


Namun, Selepas persalinan ke3 Neelofa, dress kembang black ombre gold naik, tak pula orang nak bercerita, sebab memang masyarakat kita dah terbiasa dengan sifat menghukum, mencari salah untuk menghukum.,


Hatta harap andai rakan media dapat memperbetulkan sedikit kekeliruan masyarakat dari terus keliru, hatta dah cukup berterima kasih. -Hatta-


Lihat Fesyen Neelofa di sini (KLIK SINI)



11 comments:

  1. babi yg bogel pun lg cun wkwkwkwkwkw

    ReplyDelete
  2. Ape susah nk ikut selera masyarakat? Yg sopan laa. Thats all .x susah pun. Yg susahnya klau selera fadhion tu tlalu tinggi. Msia is not hollywood yg rakyatnya sgt care psl fashion. Tgok saje artis lain yg mutamakn ksopann. Positif je komen.scare jujurnye nmpak jauh lbih anggun dn jelita.

    ReplyDelete
  3. kadang pereka fesyen malaysia niew bangang buat apa ko ikut luar negara pnya trend ko 2 rakyat malaysia harus buat trend malaysia..dan kembangkan trend malaysia di luar negara bangang..shitt lah...

    ReplyDelete
  4. "andai kata umum tak boleh merima satu-satu rekaan yang fresh modern dan fashion forward' perengan ni tak boleh bla ayat dia.. adoi pls la bkn tak terima fashion tp cr fashion yang tak munasabah tu yg tak dpt nk terima.. kite duk sini, ikut gaya sini la.. buata ape ikut luar tu.. ish ish ish..

    ReplyDelete
  5. Yg pakai tu islam.yg reka pun islam.negara islam.masyarakat islam.so?? Lu pikir la sndri. Tak pyh nk ikut fesyen kafir.tugas pereka islam adalah kembangkn fesyen islamic! Biar dunia nmpk islam itu indah!

    ReplyDelete
  6. Kalau ckp designer syok sendiri..marah. Tapi apa lg yg nk dipanggil kalau cmtu.

    ReplyDelete
  7. Betul tue... x slh nak jd pereka fesyen trknl smpai mn pun tp biarla berlandaskan agama islam..

    ReplyDelete
  8. ala..masyarakat melayu sekarang mmg suka down kan bangsa sendiri..open minded la sikit..ni x..tahu nk kritik je..padahal diri sendiri x tau mcm mana..itu namanya dengki..typical malay..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak nampak ape bende yg faedah dengan pereka-pereka fesyen, last-last kuar umah pakai biase jugak. taktau la kalau tergamak pakai gebang-gebang, last-last pegi kedai runcit Raju beli suria sebatang je. memang hampeh la ko. style la sangat. nak sangat lain dari orang konon, ko pegi masuk tgk wad orang gile, orang gile kabo enkorang(pereka-fesyen-konon-seni-neraka) gile~ tabbarruj dilarang beb.ingat.nak open minded ko pegi keluar dari bumi Allah swt. Ini perintah Allah swt. kalau tak tegur, esok lusa bogel pulak jalan kat red carpet. lepastu ade pulak nampak puting sengaja. bukan boleh kire nasihat pereka fesyen malaysia yg koya nak ikut budaya kapiaq ni. nak sangat ikut....korang bayangkan je la nanti bile bertemu dengan Baginda di padang masyar, ape nak cakap kalau die tahu ko mensiat-siatkan aurat wanita muslim dengan puji-pujian, bodo la korang ni sial. tak malu ke dengan Nabi nanti.apo enkau nak jawab jang kek dopan Nabi nanti eei....

      Delete
    2. Takkan nak cakap kat Nabi, suruh open-minded ?? taktau la kan hati dah fesyen sgt, sampai hati pun buta tak kenal Rasulullah saw. senang cengini lah, Aah,,lantak korang la. memang padan la kite ni nanti kene musibah-bencana ke ape. makin parah malaysia ni. ...susah sgt.

      Delete