09:52 2

Laporan Lengkap Penangkapan Lelaki Sebar Gambar Rosmah Mati Terhempas


Laporan Lengkap Penangkapan Lelaki Sebar Gambar Rosmah Mati Terhempas


Kini satu tangkapan telah dibuat keatas penyebar menghina gambar isteri PM Najib iaitu Datin Rosmah. Tangkapan terhadap pemilik akaun Facebook, Syed Saifullah yang menunjukkan gambar cebisan daging dan terdapat wajah Datin Seri Rosmah Mansor. Dalam caption dikatakan Datin Rosmah telah maut kerana terhempas.

Pada 6 haribulan April 2014 lebih kurang jam 0010 (12 tghmalam), sepasukan pegawai dan anggota IPD Sentul, Kuala Lumpur bersama sepasukan D9 IPK Perak dan IPD Perak Tengah, Perak telah membuat serbuan dan tangkapan di alamat No. 29, Jalan U 18, Bandar Universiti, Seri Iskandar, Perak. Ini berkaitan dengan repot polis dengan No 5181/2014 di Sentul. Serbuan ini untuk menahan Syed Saifullah.

RINGKASAN KEJADIAN

Di atas maklumat repot polis yang dibuat di Sentul, pengadu bersama pasukan pegawai dan anggota dari JSJ IPD Sentul, sepasukan D9 IPK Perak dan sepasukan JSJ IPD Perak Tengah telah membuat serbuan di penempatan beralamat No.29, Bandar Universiti, Seri Iskandar, Perak.

Ketika tiba di alamat tersebut, pengadu telah mengetuk pintu dan dibuka pintu oleh seorang/ 1 perempuan melayu. Seterusnya pengadu memperkenalkan diri pegawai kanan polis dengan menunjukkan kad kuasa polis dan minta butir pengenalan diri diberi ialah Laila bt Arden, no kad pengenalan 620512-10-5664 dan beralamat No. 29 Jalan Bandar U18, Seri Iskandar, Perak.

Pengadu bersama saksi polis telah menyatakan tujuan kedatangan adalah untuk mencari 1 lelaki melayu yang dikenali sebagai 'Syed Saifullah'. Lantas perempuan melayu itu telah memberitahu lelaki itu adalah anaknya & telah keluar makan bersama suaminya.

Pengadu kemudiannya telah menyuruh perempuan melayu tersebut menelefon anaknya. Dalam 20 minit kemudian telah datang 3 orang lelaki melayu ke rumah tersebut. Pengadu telah memperkenalkan dirinya sekali lagi sebagai pegawai kanan polis dan menunjukkan kad kuasa polis lalu bertanyakan siapakah 'Syed Saifullah'. Kemudian seorang lelaki melayu telah mengaku dirinya adalah lelaki tersebut.

Seterusnya pengadu bersama saksi polis telah membuat pemeriksaan badan saspek. Apa yang menjumpai sebuah telefon bimbit jenama Sony X Peria warna hitam/putih no tel 013-4928564 dari poket sebelah kanan. Pengadu juga telah meneruskan pemeriksaan di bilik tidur utama dan dua yang terletak di tingkat satu. 

Tangkapan dan rampasan adalah seperti berikut:-

SASPEK

Nama: Syed Ahmad Saifullah bin Hashim
No. Kpt : 890620-10-5311
Jantina : Lelaki
Warganegara : Malaysia
Tarikh lahir : 20 Jun 1989
Keturunan : Melayu
Taraf perkahwinan : Bujang
Alamat : No. 29 Jalan Bandar U 18, Seri Iskandar, Perak.

BUTIR-BUTIR RAMPASAN

1. Sebuah handphone jenama sSony X Peria
2. Moniter komputer jenama Acer warna hitam
3. CPU jenama Power Logic warna hitam
4. Keyboard jenama Power Logic warna hitam
5. Tetikus jenama Power Logic warna hitam
6. Broadband jenama P1 Wimax warna putih/hijau
7. Thumb Drive TP-Link warna putih/hitam
8. Broadnand jenama Celcom
9. Kamera komputer tanpa jenama warna ungu/jernih
10. Set speaker jenama Vinnfier warna hitam
11. 4 kabel komputer warna hitan
12. Penyambung soket warna putih
13. Multicard reader jenama SBHC Support warna kuning/putih
14. Thumbdrive jenama Kingston warna hitam
15. Mesin cetak jenama Canon warna hitam
16. Kabel internet warna putih,

ULASAN

Saspek ditangkap bersangkut Sentul RPT 5181/14 diklasifikasi di bawah Seksyen 233 (1) CMA (Jenayah Siber) dan 505 (b) KK. Kes disiasat oleh ASP Hamka bin Mohammad. Setakat ini OKT berada di Lokap Berpusat Jinjang dan hari ini akan diambil reman.

KATA-KATA ROSMAH

Berita lain:
- Bayi ditangkap atas tuduhan MEMBUNUH (Baca Sini)
- Kisah RAHSIA BESAR Tun Mahathir (Baca Sini)
- Prof Izzi Dituduh menc*bul Pelajar Wanita (Baca Sini)




2 comments:

  1. Tah apa2 mamat ni edit..kratif la sgtt..

    ReplyDelete
  2. Sekadar peringatan sesama islam, jauhi fitnah.

    ReplyDelete