Searching...
21:11 4

Prof Izzi Didakwa Membuat Perbuatan Tak Senonoh Kepada Pelajar


Prof Izzi Didakwa Membuat Perbuatan Tak Senonoh Kepada Pelajar


Akhbar Metro ada menyiarkan berita tentang kes kelakuan tidak senonoh seorang pensyarah IPT Awam yang juga seorang pakar motivasi yang sering keluar di televisyen dan juga radio.

Pada hari ini, di media sosial telah tersebar satu salinan Laporan Polis yang dibuat oleh pelajar wanita di UiTM Arau, Perlis itu yang mendakwa dirinya dirab* di bahagian d*da oleh pensyarah yang berpamhkat profesor.

Pelapor yang juga pelajar, Nurul Shuhada binti Shahadan, dalam laporan polisnya mendakwa lecturer Matematik, Prof Izzi Hj. Ali telah melakukan perbuatan terkutuk itu di dalam pejabatnya.

Jom baca laporan polis penuh dibawah:

Pada 28/3/2014 jam lebih kurang 2.30 petang saya telah pergi ke pejabat Prof Izzi (MD Izuddin Bin Hj Ali) kompleks Star No F204 dalam UiTM Arau Perlis untuk mengulangkaji pelajaran matematik.

Semasa didalam pejabatnya, terdapat saya dan (2) rakan saya nama:Nur Erina Fazlin dan Nur Syafina. Kemudian Prof Izzi telah datang kearah saya dan duduk bersila disebelah saya. Selepas itu, saya telah bertanyakan kepada prof izzi berkenaan dengan subjeknya. 

Tiba-tiba Prof Izzi telah meraba saya bermula dibahagian kaki sehingga kebahagian dad* saya tanpa kerelaan saya. dalam masa yang sama juga prof izzi telah mer*mas buah d*d* saya dengan beberapa kali. dalam kejadian ini saya berasa takut untuk menghalang prof izzi melakukan perkara yang tidak senonoh terhadap saya kerana saya bimbang kertas peperiksaan akan saya ambil pada hari ahad 30/03/2014 gagal. 

Sebelum ini prof izzi pernah berkelakuan seperti itu di dalam kelasnya semasa sesi pembelajaran berlangsung. Hampir setiap kali saya menghadiri kelasnya prof Izzi berkelakuan tidak senonoh seperti mengambil kesempatan terhadap saya dengan menggeselkan kakinya ke kaki saya. Saya juga dapat tahu perkara ini telah berlaku kepada kawan-kawan saya yang lain. 

Perkara ini telah dimaklumkan kepada pihak atas UiTM Arau Perlis. Tujuan saya buat repot adalah kerana tidak puas hati dengan tindakan prof Izzi memandangkan kejadian ini menjatuhkan maruah saya dan bimbang takut terjadi apa-apa ke atas diri saya dikemudian hari. Datang balai buat laporan.

Perkara ini sedang disiasat. Jika laporan Nurul Shuhada itu benar, kejadian ini pasti amat memeranjatkan apatah lagi si pelaku buat seorang pakar motivasi.

Jika fitnah, ianya amat berdosa besar. Prof Izzi juga harus tampil membuat kenyataan untuk memberi penjelasan dari pihaknya.

Berita lain:
~Kisah sebenar kes rogol bersiri di UiTM Jengka (baca sini


laporan polis

komen di twitter

4 comments:

  1. "Renung-renungkan..., dan Selamat Beramal..."

    ReplyDelete
  2. hahaha...akhir zaman akhir zaman

    ReplyDelete
  3. "...Semasa didalam pejabatnya, terdapat saya dan (2) rakan saya nama: Nur Erina Fazlin dan Nur Syafina...."

    ...Kenapa x raba yg 2 org lagi.... tu???

    atau pun 2 org kawan tu...xdak perasaan tgk kamu di raba mentah2.....

    ReplyDelete
  4. dah lama diperlakukan mcm tu??? nampak sangat minah ni nak lulus cara mcm tu... mengapa tak bertindak dari awal perbuatan die??? jangan salahkan lelaki... pmpuan yang harus jaga diri dan maruah diawal2 perbuatan mereka.... sudah2lah tu , jangan buat fitnah....

    ReplyDelete