Searching...
23:08 16

Biodata Penuh Dan Gambar Terkini Puan Lola, Ibu Firdaus

Biodata Penuh Dan Gambar Terkini Puan Lola, Ibu Firdaus

carian:
biodata lola,
ibu firdaus,
kisah puan lola,
siapa puan lola,
rumah puan Lola,
suami puan lola,
ramaja oku lola,

Kini boleh dikatakan wanita yang menjadi buah mulut orang ramai lebih dari Nora Dainsh ialah Puan Lola. 

Lola merupakan ibu kepada Firdaus, remaja OKu yang dijumpai dikurung sehingga kurus kering.

Kini Puan Lola sedang didakwa kerana mengabai anaknya dan ramai yang berpuas hati. 

Namun malangnya Puan Lola tetap tak mengaku salah langsung.

Ini merupakan Biodata Penuh Pua Lola:

Nama: Lolanopita Sadi

Umur: 40 Tahun

Asal: Kota Kinabalu, Sabah

Alamat: Flat Taman Semarak, Nilai

Pekerjaan : Penyedia Makanan, Brahim's KLIA

Gaji: RM 1500-2300

Suami:
1) Dullah Sibil, cerai 2002, meninggal 2012
2) Abdullah, kahwin 2004

Anak: 2 orang lelaki

Facebook: Imashima Lola

Dakwaan Kesalahan: [2 Tuduhan]
Tuduhan Pertama:
a) Seksyen 31 (1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 iaitu dengan sengaja mengabaikan anaknya itu dengan cara yang mungkin menyebabkannya mengalami kecederaan fizikal atau emosi di rumah mereka antara Januari lalu hingga jam 2.30 pagi, 21 Jun lalu. Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh didenda hingga RM20,000 atau penjara 10 tahun penjara atau kedua-duanya.

Tuduhan Kedua:
b) Seksyen 33(c) Akta Kanak-kanak 2001iaitu didakwa membiarkan anaknya itu tanpa pengawasan yang berpatutan pada 21 Jun lalu, kira-kira jam 2.30 pagi. Sabit kesalahan boleh didenda maksimum RM5,000 atau dipenjara sehingga dua tahun atau keduanya sekali

GAMBAR Keadaan Rumah Firdaus: (LIHAT SINI)

Gambar Terkini Lola:








16 comments:

  1. Lain rupanya bila tak makeup. Tak la cantik pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik la.,kan ciptaan tuhan,cuma perangai je x cantik

      Delete
  2. Akhirnya...bt baik dibalas baik.....

    ReplyDelete
  3. mengaku ja la, ringan sikit hukuman tu... begong

    ReplyDelete
  4. sumbat lola ni dlm penjara pastu x payah bg mkn sebln. baru pdn muka. bodoh pnya mak. bangang tahap apa x tau la.. lg teruk dari binatang.

    ReplyDelete
  5. Moga memberi keinsafan kpd org lain....

    ReplyDelete
  6. cuba ko ke tempat dia...ko tau ke ape masalah kak lola...banyak bunyi pulak...
    hanya tuhan saja yang tahu...
    jaga diri sendiri pun x terjaga..nak jaga hal org..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga yang menyokong si lola rupanya...Ini mesti sama spesies ni...aduhai...

      Delete
    2. ada org lain tu,gaji x seberapa,ank oku smpi 3-4 org,takde pun terabai sampai mcm ni sekali,so skrg aku mmg tak paham apa masalah kak lola kau smpi dia sanggup biarkn ank dia jadi gini,lain la klu dia ngan anak lagi sorang pun sama keadaan mcm firdaus baru aku boleh percaya yg kak lola kau ni susah

      Delete
    3. entahnya...nak think positif pon berpada2 la

      Delete
    4. Berlagak.. konon positif thinking.. konon open minded laa.. bleh blah la biawak..

      Delete
  7. PADAN MUKA..HABISLAH DUIT SIMPANAN KAU BAYAR IKAT JAMIN...TULAH DUIT TU KALAU KO BELI BAJU ATAU BAGI ANAK KO MAKAN POWN TAKPER..RASAIIINNNN LORHHH!!!

    ReplyDelete
  8. Anon 23:01

    Masalah dia ialah hilang sudah kemanusiaan..

    ReplyDelete
  9. bab mengutuk bab menghukum..org MALAYSIA@MELAYU la y TERHEBAT...

    ReplyDelete
  10. ada juga yg backup kan,aku mmg x dpt nk bersangka baik dgn dia ni,dressing x mcm org susah,ank lagi sorang boleh plak pakai baju yg elok,takkan la x mampu nk beli baju selai pun utk adik firdaus,dah berapa lama ntah agaknye budak tu x prnh diurus smpi baju mereput kat badan..itu pun masih tak nak mengaku salah?klu kau rasa hidup ko terlampau susah aku cadangkan ko potong je perbelanjaan yg x perlu,contohnye tak payah la sewa smpi 2 rumah,potong duit mekap,baju dan tudung ko pun tak payah la yg mahal2,save duit skit utk kebajikan ank ko

    ReplyDelete
  11. Harap2 memberi keinsafan pada kita supaya bila ada anak~jaga elok2~

    ReplyDelete