09:40 0

Siti Nurhaliza Nombor 3 Wanita Paling Kaya Di Malaysia


Siti Nurhaliza Nombor 3 Wanita Paling Kaya Di Malaysia


Penyanyi dan juga usahawan Siti Nurhaliza kini telah menjadi seorang yang amat berjaya di bidang kerjanya.

Melalui laporan beberapa portal, difahamkan, Siti Nurhaliza kini wanita ketiga paling kaya di Malaysia.

~GAMBAR Koleksi Rumah Siti Nurhaliza: KLIK SINI

Memang hebat pencapaian Siti Nurhaliza ini: Jom lihat Top 5 wanta paling kaya di Malaysia.



1. Puan Seri Lee Kim Hua

Puan Seri Lee Kim Hua dilaporkan telah mewarisi harta peninggalan suaminya sebanyak RM21.32 bilion. Suaminya, Lim Goh Tong merupakan owner Genting Highland.

Lee Kim Hua dan Lim Goh Tong mempunyai 6 orang anak iaitu Lim Siew Lay, Siew Lian, Siew Kim, Tee Keong, Kok Thay and Chee Wah. Semuanya kaya raya.



2. Datuk Michelle Yeoh

Pelakon hollywood dan juga pelakon antarabangsa. Siapa yang tak kenal dengan pelakon Datuk Michelle Yeoh yang telah berjaya menempa nama di Hollywood.

Michelle Yeoh yang lahir di Perak mewakili Malaysia dalam pertandingan Ratu Cantik 1983. Kerjayanya mula meletup-letup setelah dipilih menjadi watak utama menerusi filem James Bond: Tomorrow Never Dies. Dia juga terlibat dalam filem-filem blockbuster lain antaranya Crouching Tiger, Hidden Dragon dan Memoirs of a Geisha.

Kekayaan yang dimiliki Michele dianggarkan berjumlah RM245 juta pada 2013.



3. Datuk Siti Nurhaliza

Penyanyi legenda Malaysia. Siti Nurhaliza memulakan karier seninya pada usia 16 tahun, Datuk Siti Nurhaliza terus mengembangkan bakat sehingga namanya sangat popular dan dikenali penduduk di seluruh Asia.

Siti Nurhaliza juga terbabit di dalam bidang keusahawanan dan sememangnya berjaya menembusi pasaran Malaysia.

Pada tahun 2013, Siti Nurhaliza dianggarkan mempunyai aset bersih sebanyak RM50 juta dan tersenarai sebagai salah seorang jutawan dalam bidang seni hiburan di Asia Tenggara.

Adik beradik Siti Nurhaliza juga mempunyai bakat nyanyian yang hebat seperti Siti Nurhaliza.

~GAMBAR KOLEKSI RUMAH SITI NURHALIZA KLIK SINI




4. Pauline Chai

Pauline Chai merupakan bekas Ratu Cantik Malaysia 1969.

Penceraiannya boleh dikatakan paling mahal pernah direkodkan di mahkamah United Kingdom.

Pauline menuntut setengah aset bekas suaminya, Tan Sri Dr. Khoo Kay Peng yang memiliki kekayaan sebanyak RM2.3 bilion. Suaminya merupakan ahli perniagaan yang memiliki rangkaian perniagaan kelengkapan perabot, Laura Ashley.

Dalam tuntutannya, Pauline menuntut sebanyak RM463,700 sebulan daripada bekas suaminya itu, yang mana merupakan perbelanjaan untuk tiket kelas pertama, resort lima bintang dan perbelanjaan untuk salon rambut sahaja pun sudah memakan belanja sebanyak RM2444 sebulan!



5. Datuk Nicol David

Pemegang rekod dunia sebagai pemain skuasy nombor satu dunia paling lama, Datuk Nicol David dianggarkan mempunyai aset sebanyak RM1.4 juta pada 2013.

Selain bergelar atlet, Nicol juga laku dilantik menjadi jurucakap serta duta beberapa produk sekaligus menjadikannya antara wanita paling kaya di Malaysia pada masa ini.

0 comments:

Post a Comment