09:56 3

Rebecca Tak Serik: Kini Buka Aurat Dan Pakai Sendat



Rebecca Tak Serik: Kini Buka Aurat Dan Pakai Sendat


Beberapa minggu lalu kecoh apabila Rebecca memakai pakaian ala-ala Teletubbies merah. Ianya menjadi viral di laman sosial.

Rebecca bagaimanapun menyalahkan peminat kerana tersebarnya gambar itu. (klik sini -lihat gambar)

Setelah dikritik hebat, barulah dia memberitahu kini masih belajar untuk menjadi lebih baik.

Namun baru-baru ini, Rebecca dilihat sekali lagi memakai pakaia mencolok mata apabila dia hadir ke satu majlis dengan membuka aurat (fesyen tuduk nampak leher) dan berpakaian sendat menyendat.

Perkara ini mendapat perhatian wartawan Cik Pang di dalam siaran Harian Metro, turut mengkritik fesyen tersebut yang dikatakan tidak tidak sopan dan ibarat cakap tidak serupa bikin. 

"Seharusnya orang bertudung menjaga pakaian digayakan supaya sopan dan sesuai dengan tuntutan. Paling penting, tidak mendedahkan susuk tubuh. Malah hijab itu bukan untuk berfesyen semata-mata tetapi ada fungsinya mengapa Muslimah diminta berpakaian sedemikian." tulis Cik Pang.

sumber: kezoom, metro



3 comments:

  1. berhijab keran fesyen mmg lah cam ni jadinya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni lah jadinya klau nawaitu kita tak ikhlas terhadap apa yg kononnya kita ungkaplan dtg.dr hati&niat suci nak kmbali.kejln.Allah...kalau blum bersdia jgn lakukan...jgn kerna kwn atau suami ckp.jerr kita buat sedangkan dlm hati sendiri blum mau atau trbuka...nak katakan artis2 ni blum berhijrah yg sebenar2nya...kepala lingkup tapi bab pakaian tetap dedah aurat dhn baji ketat nmpk segala bentuk yg terlarang&haram buat pandangan umum

      Delete
  2. Nak tegur cmne pon x tau la....buka la tudung 2 rebeca ...jgn la cemarkn kemuliaan hijab...

    ReplyDelete