19:52 2

MH370 Disyaki Terbang Empat Jam Selepas Terputus Hubungan



MH370 Disyaki Terbang Empat Jam Selepas Terputus Hubungan


Penyiasat dari USA mengesyaki pesawat Malaysia MH370 masih terbang selama empat jam selepas terputus hubungan. Ini dilaporkan oleh Wall Street Journal.

Penyiasat USA serta pejabat keselamatan negara berkata teori mereka ii berdasarka data yang dimuat turun secara automatik dan dihantar ke darat dari enjin Rolls Royce yang mencadangkan bahawa Boeing 777 itu terbang selama lima jam secara keseluruhannya.

Teori ini medakwa kapal terbang MH370 itu mungkin membuat perjalanan selama beratus-ratus batu selepas membuat hubungan terakhir dengan kawalan trafik udara di Subang.

Pasukan pencari dab peyelamat telah pun membuat cover satu kawasan lauta yang besar yang terdiri daripada 27,000 batu nautika dari Laut China Selatan di perairan barat Malaysia. Iaya kira-kira 90,000 kilometer persegi. kalau dikira.


Penyiasat USA menjelaskan bahawa mereka masih menimbangkan bahawa berlakunya rampasan sebagai salah satu teori siasatan dan CIA tidak menolak kehilangan mempunyai kaitan dengan serangan keganasan.

"Pegawai antiteroris AS berkata terdapat kemungkinan juruterbang atau seseorang yang lain di atas pesawat itu mungkin mengalihkan pesawat ke arah lokasi yang tidak didedahkan selepas sengaja mematikan transponder pesawat untuk mengelakkan daripada pengesanan radar," lapor WSJ.

Kegagalan lagsung mengesan MH370 di radar dan mengapa transponder tidak berfungsi telah menimbulkan teori di kalangan penyiasat bahawa pesawat itu mungkin telah dirampas atas sebab-sebab yang kelihatan tidak jelas kepada pihak berkuasa Amerika Syarikat. -AFP / mStar.

- Gambar dan BIODATA Kapten ZAHARIE (KLIK SINI)

2 comments:

  1. saye rase ianya rampasan...sebb...klau terjunam kedalam laut. penumpang dlm pesawat boleh mmbuat panggiln kecemasan @aduan tentang incident trsebut

    ReplyDelete
  2. Suspek 2 wrga iran mnaiki pesawat mggunakn pasport plsu..hrp siasatan lbih trprinci oleh pskn kta n bntuan dr slruh dunia..jga dhrpkn media yg tdk brtggjwb jgn mnyebarkn kabar angin yg mmalukn imej ngara kta

    ReplyDelete